Produktutvecklare till kategorierna Ost & Mejeri

Kavli  Stockholms län, Sverige Publicerat: 19 feb 2019

Kavli AB, söker Produktutvecklare till kategorierna Ost & Mejeri

Vill du vara med och göra skillnad?

Kavli är inte ett företag som alla andra. Vi ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott går oavkortat till välgörande ändamål. Under år 2018 delades 138 miljoner kronor ut från Kavlifonden.

Nu behöver vi förstärka vår marknads- och innovationsavdelning med en passionerad produktutvecklare till kategorierna Ost & Mejeri som vill vara med att vidareutveckla dessa kategorier till nya nivåer. Kavli mjukost är en av företagets viktigaste produktgrupper och en dominerande marknadsledare. Vår senaste lansering av Kavli Flamin’ Hot mjukost är ett steg i modernisering och vidareutveckling av kategorin.

Är du den vi söker? Hoppas det! Vi vill gärna göra skillnad tillsammans med dig.

Rollen
Till Innovations- och produktutvecklingsteamet söker vi en driftig person som har en genuin passion för utveckling av starka varumärkesprodukter samt som brinner för att skapa nya, välsmakande livsmedel. I denna roll är du ansvarig för att utveckla produkterna inom ost och mejeri under våra varumärken Kavli, Lyckans Ost, Bollnäsfil, Bärry och Tigers. Du kommer att ingå i ett team med erfarna/kunniga medarbetare och jobba nära både marknadsavdelningen samt produktionsorganisationen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvar:

  • Ansvar för att driva produktutvecklingsarbetet som sker inom ost och mejeri.
  • Aktivt delta i framtagande av lanserings- och produktvårdsplaner.
  • Delta i samt i somliga fall vara projektledare för lansering av nya produkter baserat på konsument- och kundinsikter.
  • Leda och aktivt föreslå projekt som syftar till att förbättra produkterbjudandet.
  • Delta i och i somliga fall leda avdelningens övriga arbetsuppgifter, t ex ingå i tvärfunktionella arbetsgrupper inom företaget.
  • Ansvar för att från produktkoncept utveckla och skala upp en säker och god produkt som uppfyller lag- och affärskrav.
  • Möjlighet att delta i företagsövergripande arbetsgrupper.

Tjänsten är placerad i Älvsjö och du rapporterar till Kategorichef Frukost. Det är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader. Resor ingår i tjänsten.

Vem är du?
Dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas i denna roll. Du är en utåtriktad, ihärdig och nyfiken problemlösare med stort matintresse. Det är av vikt att du är både analytisk och flexibel, har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Vi ser att du har denna typ av utbildning/ erfarenhet/ bakgrund:

  • Relevant akademisk utbildning (tex Ingenjör inom livsmedelskemi eller liknande, agronom med livsmedelsinriktning). Teknisk kunskap om emulsioner, mikrobiologi och processförståelse är meriterande.
  • Några års erfarenhet från FMCG som produktutvecklare, gärna inom områdena ost och/eller mejeri.
  • Van projektledare (lett ett antal stora projekt inom produktutveckling)
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
  • Avancerad användare av Officepaketet

Intresserad?
För ytterligare information om tjänsten kontaktar du Nina Daae, Kategorichef Frukost, via mail till: nina.daae@kavli.se.

Gör din ansökan via denna länk.

Tjänsten kommer att tillsättas omgående, så stämmer ovan in på dig är du välkommen med din ansökan redan idag!

Om Kavli
Kavli AB omsätter 900 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost®.

Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,3 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Under år 2018 delades 138 miljoner kronor ut från Kavlifonden.

Kavli tror på ett empatiskt ledarskap. Det empatiska ledarskapet bygger på tesen om att ledare med stark självinsikt och personlig mognad gör organisationer mer produktiva, välfungerande och harmoniska.