Verksamhetsbeskrivning
Michaud Nordic Distribution AB är ett dotterbolag till det franska företaget Famille Michaud Apiculteurs, som är ett familjeföretag i tredje generationen grundat 1921. Vi är specialiserade på sötningsmedel. Michaud Nordic säljer, marknadsför och distribuerar livsmedel i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Island och Irland. Vår verksamhet växer och vi söker nu en admin och försäljningskoordinator till vårt kontor i Stockholm
Arbetsuppgifter Då vi är ett litet företag så erbjuder vi dig en mycket stimulerande miljö där vi arbetar med god kvalitet, kontinuitet och med intressanta och varierande arbetsuppgifter. Din tjänst kommer att bestå av beställningar, hantering och koordinering inom Nordiska länder, viss order och fakturering, lageransvar (saldo och försäljningsprognos), viss fakturabevakning, säljsupport, ansvar för hemsidan och sociala medier samt förekommande kontorsuppgifter.
Utbildning/Erfarenhet Du kanske har avslutat dina handelsstudier eller har några års erfarenhet från dagligvaruhandeln eller foodservice. Erfarenhet från ekonomi/fakturering och/eller försäljning är meriterande.
Krav är flytande kunskaper i Engelska i tal och skrift, kunskaper i Franska är meriterande. Du har IT vana och behärskar Offie paketet. SAP kunskaper är önskvärt.
Som person är du energisk och positiv och inte rädd för att ta tag i nya arbetsuppgifter.
Vi erbjuder dig ett självständigt och ansvarsfullt arbete i ett internationellt bolag där du rapporterar till det svenska kontoret. Din arbetsplats kommer att vara på vårt kontor i Stockholm
Ansökan
Har du frågor om tjänsten kontakta Ola Donnersten på 070-6472530.
Skicka din ansökan via
Ansök här-knappen nedan, vi vill ha din ansökan senast den 1 juli.
