Vi brinner för att ge dig bättre upplevelser med våra drycker - varje gång.
Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernen Carlsberg Group, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Brooklyn, Staropramen, Corona, Pripps Blå, Ramlösa, Festis och Pepsi. Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Genom att vara innovativa driver vi utvecklingen av svensk dryckeskultur, samtidigt som vi värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Med produkter som har en historia som sträcker sig längre än 300 år tillbaka i tiden, och en portfölj som består av mer än 60 starka varumärken och över 400 unika produkter är vi ledande på den svenska dryckesmarknaden.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas naturligt mineralvatten.
Arbetsuppgifter och tjänsten
Som Key Account Manager på Carlsberg får du en självständig roll och en fantastisk möjlighet att representera ett världsledande företag i sin bransch. Du ansvarar för att utveckla och bearbeta de mest prioriterade kunderna inom On Trade där det ställs höga krav på att kunna förstå och analysera marknaden och kundens behov och därigenom skapa lösningar som är bra för båda parter. Målet med tjänsten är att skapa ett långsiktigt och strategiskt samarbete med kunden genom att utveckla försäljning, lönsamhet och aktiviteter för kategori drycker.
I rollen ingår bland annat:
- Att utveckla samarbetet med kunden i syfte att skapa lönsamma, långsiktiga affärer samt säkerställa Carlsberg Sveriges möjligheter att bli en prioriterad partner.
- Budgetansvar för kunden beträffande marknadsandelar, volym, net sales, GP, kostnader, investeringar samt varumärkenas synlighet.
- Ansvar för att aktivt bearbeta nya kunder samt aktuella prospekts.
- Ansvar för att sköta förhandlingar och säkerställa att det finns giltiga samarbetsavtal med kunden.
- Ansvar för att hålla dig informerad om kundernas strategier och krav samt sprida kundfokus internt. Upprätta och implementera årlig kundplan.
- Aktivt och nära samarbete med säljorganisationen i syfte att säkerställa att volym, omsättning, resultat och ökad kundnöjdhet nås på dina kunder.
Du rapporterar till Head of Sales Super Independents, Festivaler & Arenas. Placering på Carlsbergs huvudkontor i Solna. Rollen innebär kundaktiviteter under kvällstid (ca 1-2 ggr/vecka) varför du behöver ha en privat situation som tillåter det.
Erfarenhet, utbildning och person
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av relationsinriktad försäljning på ledningsnivå inom FMCG-branschen med eget budget- och resultatansvar alternativt god kunskap om den svenska On Trade industrin och gärna erfarenhet från dryckesbranschen. Har du gediget kunnande inom marknadsföring och varumärkesbyggnad är det mycket meriterande. Akademisk utbildning, civilekonom eller motsvarande är ett krav för tjänsten.
För att lyckas i rollen behöver du ha en kommersiell och affärsmässig profil med tydligt kundfokus och starkt engagemang. Du trivs i en självständig roll, är mål- och resultatdriven samt har god ekonomisk förståelse. Du har ett visionärt tänkande, en kreativ ådra och har förmågan att förstå kundens behov och skapa win-win lösningar med dina kunder.
Du är trygg och förtroendeingivande i din roll som KAM, har lätt för att etablera kontakt både internt och externt och är prestigelös och flexibel som person. Svenska och engelska i tal och skrift, goda datakunskaper samt B-körkort är ett krav.
Låter det intressant? Kontakta oss!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Carlsberg med Level Recruitment.
Vänligen sök tjänsten genom Levelrecruitment.se. Vid frågor vänligen kontakta Rekryteringskonsult Nina Ahlström på 08-120 50 421. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!