Atria-hero-background

Atria söker Affärskoordinator vikariat till Helsingborg


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Atria
Helsingborg
Ansökningstiden har passerat

Hej,

Vi letar efter en Affärskoordinator till Atriafamiljen då vår nuvarande kommer att fokusera på en ny liten människa en tid. Kanske är det du?

Den affärskoordinator vi letar efter stöttar vår Foodserviceavdelning och har en betydande roll i att få våra affärer och kundrelationer att fungera. Affärskoordinatorn har helhetsansvar för artikel-, pris- och kundregistervård i vårt affärssystem, vilket innebär att löpande se till att vårt kundregister är uppdaterat utifrån priser och förändringar i kunders beställning/avtal med oss.

Flera gånger per år gör vi olika prisjusteringar där du bistår och koordinerar arbetet med prisprocessen - bland annat genom att avisera till våra kunder, genomföra prisjusteringar i system och inte minst ha en tät kontakt med våra kundansvariga. Som affärskoordinator på Foodservice så arbetar du tillsammans med sälj, marknad och andra avdelnigar inom Atria med diverse arbetsuppgifter.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Prisprocessen. Koordinator och högst delaktigt i relation till prisaviseringar
  • Prisaviseringsunderlag till KAM grossist samt KAM kedjekund
  • Artikel-och prisvård i M3, vårt säljsystem Argus och diverse excelfiler
  • Administratör av Teams samt kontroll/upplägg av nya kunder/kundregister
  • Uppföljning av säljkårs insatser samt generera excelrapporter

Vem vi letar efter

Vi letar efter dig med analytisk förmåga och logiskt tänkande eftersom ditt arbete till stor del handlar om att ha koll på stora mängder data, samt säkerställa att vi har rätt prisinformation i vårt system. Du är snabb i din analys och är bra på att upptäcka eventuella avvikelser, men då du ofta arbetar mot deadline, så krävs det en bra balans mellan noggrannhet och tempo. Vår bransch håller ett högt tempo med en del tvära kast och i många avseenden är du spindeln i nätet som samordnar och koordinerar både arbete och kollegor. Det är därför viktigt att du trivs med förändring, kan hålla huvudet kallt och sätter stort värde i samarbete.

Kunskapskrav

  • Mycket god vana av Excel
  • Ekonomisk/marknadsbakgrund (minst gymnasienivå)
  • Microsoft Office med dess grundapplikationer

Vi ser det som meriterande om du har

  • Eftergymnasial utbildning typ IHM, EFL
  • 1 - 2 års erfarenhet från liknande tjänst
  • Produkt- och branschkunskap
  • Kunskap/erfarenhet av databaser och affärssystem M3

Övrigt

Start: 1 mars - 23

Anställning: Vikariat minst tom 31 december -23, med möjlighet till förlängning

Placeringsort: Helsingborg

Det kan förekomma tester i denna rekrytering

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Wiveca Andreasson, wiveca.andreasson@atria.com
Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta HRBP Sara Brandt, sara.brandt@atria.com

Bli en del av matglädjen
Hos oss på Atria finns ett gemensamt intresse för affärer och mat som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells, GourmetService, Dagens Rätt Fisk, Dagens Rätt Grönt och Ridderheims? Varmt välkommen med din ansökan! 

Ansök mellan 5 december 2022 och 18 december 2022 kl. 23:59 (Europe/Stockholm)

Typ av anställning: Vikariat