Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel. Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, Kronfågel, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh. Vi ägs av 33 500 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 36,5 miljarder kronor. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.com
Lantmännen Kronfågel Holding är nordens största kycklingproducent och marknadsledande i Danmark och Sverige. Vi marknadsför våra produkter under varumärken som Kronfågel, Danpo och Ivars.
Brand & Category Manager Lantmännen Kronfågel
Det här blir din roll:
Som Brand & Category Manager är du delaktig i framtagning av samt ansvarig för implementering av varumärkes- och produktstrategi. Att generera långsiktig lönsamhet inom sina produkt-& kategoriområden är ett annat ansvarsområde. Produktansvar inkl produktutveckling, produktvård, lönsamhet och budget för dina kategorier är ett annat viktigt område. Du ska säkerställa lönsamhet i sortimentet samt ha rätt kvalitetsnivå och kontrollnivå på produkter i förhållande till varumärket och kundbehov. Dessutom initiera och driva produktutvecklings- och produktvårdsprojekt tillsammans med PU-avdelningen och marknadschefen. Att ha insikt och förståelse för varumärkets och kategorins målgrupps behov och drivkrafter är viktigt för att ha framgång. Du kommer också medverka i utveckling av varumärkesbyggande aktiviteter och projekt, såväl som att säkra en effektiv implementation och genomförande av marknadsaktiviter. Slutligen ansvarar du även för marknadsanalys och konkurrentbevakning, samt att följa marknadsutveckling och trender inom kategorin.
Brand & Category Manager rapporterar till Marknadschefen och samarbetar primärt med PU-avdelningen, KAM- och Säljorganisation samt har externa kontakter med kunder, byråer och leverantörer. I arbetet ingår att löpande föreslå åtgärder till förbättring och kommunicera resultat. Tillsammans med Marknadsdirektören verkställer du varumärkes- och produktstrategier i relevanta aktiviteter och skapar en lönsam produktportfölj för implementation på marknaden.Resor ingår i tjänsten. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Vi söker dig som har:
- Goda kunskaper i minst ett nordiskt språk, samt engelska i tal och skrift.
- Minst 3-5 års erfarenhet inom konsumentmarknadsföring, varav 1-3 års erfarenhet inom FMCG marknadsföring
- Minst 3-5 års erfarenhet som produktchef, produktutveckling alt projektledare
- Kunskaper inom/erfarenheter från Livsmedelsbranschen är meriterande.
- Erfarenhet från internationellt/nordiskt arbete är meriterande
- Dokumenterad ägar- och ledarskapserfarenhet
- Driv och fokus på resultat
- Mycket god kunskap av projektledning
- God analytisk och strategisk förmåga
- God samarbetsförmåga, kommunikativ och positiv
- Självgående och initiativrik
- Högskoleutbildning i ekonomi med inriktning marknadsföring eller liknande.
HAR VI VÄCKT DITT INTRESSE?
Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten. Denna rekrytering genomförs av Movement Select och ProAstri. Skicka CV samt personligt brev till
www.ProAstri.se, senast den
12 maj 2013. Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Kristina Ohlson på ProAstri tel 0708-96 17 36.
Välkommen med din ansökan!