null-hero-background

Brand & Category Manager Lantmännen Kronfågel


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Ansökningstiden har passerat
Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom lantbruk, maskin, energi och livsmedel.​ Exempel på våra varumärken är AXA, Kungsörnen, Kronfågel, GoGreen, Hatting, Schulstad och Gooh.​ Vi ägs av 33 500 svenska lantbrukare, har fler än 10 000 anställda, har närvaro i 22 länder och omsätter 36,5 miljarder kronor.​ Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare.​ Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela kedjan så kan vi ta ansvar från jord till bord.​ Läs gärna mer på: lantmannen.​com Lantmännen Kronfågel Holding är nordens största kycklingproducent och marknadsledande i Danmark och Sverige.​ Vi marknadsför våra produkter under varumärken som Kronfågel, Danpo och Ivars.​ Brand & Category Manager Lantmännen Kronfågel Det här blir din roll: Som Brand & Category Manager är du delaktig i framtagning av samt ansvarig för implementering av varumärkes- och produktstrategi.​ Att generera långsiktig lönsamhet inom sina produkt-& kategoriområden är ett annat ansvarsområde.​ Produktansvar inkl produktutveckling, produktvård, lönsamhet och budget för dina kategorier är ett annat viktigt område.​ Du ska säkerställa lönsamhet i sortimentet samt ha rätt kvalitetsnivå och kontrollnivå på produkter i förhållande till varumärket och kundbehov.​ Dessutom initiera och driva produktutvecklings- och produktvårdsprojekt tillsammans med PU-avdelningen och marknadschefen.​ Att ha insikt och förståelse för varumärkets och kategorins målgrupps behov och drivkrafter är viktigt för att ha framgång.​ Du kommer också medverka i utveckling av varumärkesbyggande aktiviteter och projekt, såväl som att säkra en effektiv implementation och genomförande av marknadsaktiviter.​ Slutligen ansvarar du även för marknadsanalys och konkurrentbevakning, samt att följa marknadsutveckling och trender inom kategorin.​   Brand & Category Manager rapporterar till Marknadschefen och samarbetar primärt med PU-avdelningen, KAM- och Säljorganisation samt har externa kontakter med kunder, byråer och leverantörer.​ I arbetet ingår att löpande föreslå åtgärder till förbättring och kommunicera resultat.​ Tillsammans med Marknadsdirektören verkställer du varumärkes- och produktstrategier i relevanta aktiviteter och skapar en lönsam produktportfölj för implementation på marknaden.​Resor ingår i tjänsten.​ Tjänsten är placerad i Stockholm.​   Vi söker dig som har:
  • Goda kunskaper i minst ett nordiskt språk, samt engelska i tal och skrift.​
  • Minst 3-5 års erfarenhet inom konsumentmarknadsföring, varav 1-3 års erfarenhet inom FMCG marknadsföring
  • Minst 3-5 års erfarenhet som produktchef, produktutveckling alt projektledare
  • Kunskaper inom/​erfarenheter från Livsmedelsbranschen är meriterande.​
  • Erfarenhet från internationellt/​nordiskt arbete är meriterande
  • Dokumenterad ägar- och ledarskapserfarenhet
  • Driv och fokus på resultat
  • Mycket god kunskap av projektledning
  • God analytisk och strategisk förmåga
  • God samarbetsförmåga, kommunikativ och positiv
  • Självgående och initiativrik
  • Högskoleutbildning i ekonomi med inriktning marknadsföring eller liknande.​
  HAR VI VÄCKT DITT INTRESSE?​ Vi hoppas det! Du är varmt välkommen att söka tjänsten.​ Denna rekrytering genomförs av Movement Select och ProAstri.​ Skicka CV samt personligt brev till www.​ProAstri.​se, senast den 12 maj 2013.​ Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Kristina Ohlson på ProAstri tel 0708-96 17 36.​ Välkommen med din ansökan!