Vill du vara med och göra skillnad?
Kavli Group ägs av en stiftelse med syfte att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Bara hittills i år har 65 miljoner kr delats ut.
Nu behöver vi förstärka vår marknadsavdelning med en driven och erfaren Brand Manager/Category Manager.
Är du den vi söker? Hoppas det! Vi vill gärna göra skillnad tillsammans med dig.
Rollen
Till Frukost kategori teamet söker vi en handlingskraftig person som brinner för både kategoriutveckling och varumärkesbyggande. I denna roll är du ansvarig för att utveckla varumärkena inom vårt mejerisortiment (Skyr, Tigers, Bärry) samt att som Category Manager för Frukostkategorierna driva kategorierna framåt och skapa långsiktig tillväxt. Du kommer ingå i ett team med erfarna/kunniga medarbetare och jobba nära produktutveckling och försäljningsavdelningen.
Tjänsten är placerad i Älvsjö och du rapporterar till Category Marketing Manager Frukost. Det är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvar:
- Ansvara för att ta fram årsplanen för mejerivarumärken baserat på konsument-, shopper-, och kundinsikter.
- Implementerar kommunikation- och media plan samt lanseringar.
- Ansvarar för innovationsplanen, aktiv i ledning/deltagande avseende projekt som berör varumärket och innovation.
- Budgetansvar.
- Ansvar för att ha övergripande insikter om frukostkategorin och vad som påverkar utvecklingen (trend, konkurrenter, drivkrafter, barriärer, butik, kund, shopper).
- Aktivt driva kategoriprojekt tillsammans med KAM och kund.
- Ta fram analyser och aktivt föreslå förbättringar inför revideringar.
- Kundpresentationer.
- Ingår i tvärfunktionellt team (KAM, trade, CM smaksättning, Customer Marketing Manager, Försäljningschef).
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en väl dokumenterad erfarenhet från Category Management inom FMCG samt erfarenhet av att bygga varumärken. Det är meriterande om du arbetat med frukostprodukter.
Vi ser att du har denna typ av utbildning/ formell kompetens:
- Civilekonom el motsvarande akademisk utbildning med inriktning på marknadsföring
- Avancerad användare av Officepaketet
- 3-4 års erfarenhet av marknadsanalyser inkl. Nielsen-data
- Erfarenhet av Category Management och marknadsföring av varumärken
- 4-5 års erfarenhet från FMCG
- Goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
Vi söker dig som har en stark förmåga och vilja att driva ditt varumärke och kategori framåt. Du är van att ha helhetsansvaret för dina arbetsuppgifter, har lätt för att tänka helhet och jobba i team.
Dina personliga egenskaper är viktiga för att lyckas i denna roll. Det är av vikt att du är både strategisk och analytisk. Andra viktiga egenskaper är att du har driv, är målmedveten, aktivitetsinriktad och beslutsam, samt arbetar strukturerat och med god framförhållning. Du arbetar självständigt i vissa frågor och nära andra discipliner och funktioner i andra, därför bidrar god förmåga att samarbeta och kommunicera till framgång i denna dynamiska yrkesroll.
Intresserad?
Om du har frågor om tjänsten vv maila till Kavlis HR-avdelning: kajsa.lundell@kavli.se.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående, så stämmer ovan in på dig är du välkommen med din ansökan redan idag!
Gör din ansökan via denna länk.
Om Kavli
Kavli AB omsätter över 800 miljoner SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid anläggningarna i Älvsjö, Eslöv, Åbo. O. Kavli AB marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Skyr™ Isländsk yoghurt, Tigers yoghurt, Perstorp ättika, Planti®, Druvan® och Lyckans Ost.
Vi är en del av Kavli Group som omsätter ca 3,2 miljarder SEK och finns i Norge, Finland, Sverige och England.
Kavli tror på ett empatiskt ledarskap. Det empatiska ledarskapet bygger på tesen om att ledare med stark självinsikt och personlig mognad gör organisationer mer produktiva, välfungerande och harmoniska.