Kavli-hero-background

Brand Manager till Kavli


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Kavli
Älvsjö, Stockholm
Ansökningstiden har passerat

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder dig en roll i ett av Sveriges snabbast växande livsmedelsföretag. Kavli är ett av få FMCG-företag i sin storlek som ansvarar för hela värdekedjan. Vi erbjuder en utvecklande roll där du får arbeta självständigt med frihet under ansvar på ett spännande företag med kompetenta kollegor. Du får ett generöst friskvårdsbidrag och vi arbetar aktivt med medarbetarhälsa med många gemensamma aktiviteter t.ex. massage på jobbet. Våra medarbetare har fri tillgång till ett gym och en gympasal på arbetsplatsen. Vi tillämpar kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda. Våra medarbetare har även tillgång till en förmånsportal med erbjudanden för friskvård, hushållsnära tjänster och en mängd rabatter inom de flesta områden.

Din roll som Brand Manager
Vi söker en Brand Manager som ska driva vår tillväxtagenda för Kavli majonnäs, hamburgerdressing och burger cheese. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Ta fram årsplan för kategori och varumärke baserat på kategoristrategin
  • Ansvara för kommunikationsplattform, reklamutveckling och mediaplanering i samarbete med extern byrå och Digital Content Manager på Kavli.
  • Utveckla förpackningsdesign tillsammans med extern partner
  • Ansvara för löpande kategorianalys, varumärkesanalys och proaktivt ta fram förslag till taktiska åtgärder samt strategiska möjligheter
  • Driva sortimentsplanering och innovationsagenda
  • Hålla dig uppdaterad och ligga i framkant inom konsument-, shopper- och kundinsikter relevanta för kategorin

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Älvsjö. Som Brand Manager kommer du att ingå i teamet Kategori och Varumärke som består av sex kompetenta kollegor och du rapporterar direkt till vår Marknadschef. 

Vem är du?
För att passa för och trivas i tjänsten tror vi att du har ett stort intresse för mat och matlagning. Du är kommunikativ i tal och skrift samt drivande och affärsmässig. Du förmår att självständigt prioritera ditt arbete. För att lyckas i rollen är du både analytisk och strukturerad samt har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.

Vi ser att du har denna typ av utbildning och erfarenhet

  • Civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning med inriktning på marknadsföring
  • 3-4 års erfarenhet från marknadsföring av varumärken inom FMCG. Gärna inom livsmedelsbranschen
  • Erfarenhet av Nielsen-data och Nielsen-analyser
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Intresserad?
Tjänsten kan tillsättas omgående, så stämmer ovan in på dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!  Vi går igenom ansökningar löpande och sista ansökningsdag är 20 maj. 

För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryterande chef Catharina Johansson via mail: catharina.johansson@kavli.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, utan ber dig skicka ditt CV genom ansökningsknappen i denna annons.