Credin Sverige AB-hero-background

Credin Sverige AB söker EHS och Underhållschef


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Credin Sverige AB
Stenkullen, Lerum
Ansökningstiden har passerat

Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och ingredienser för bagerier och konditorier samt för livsmedels- och konfektyrindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser i Norden och Baltikum.

Vi har vårt huvudkontor med produktutveckling, produktion och lager i Stenkullen, ca 2 mil nordost om Göteborg.

Vi är en del i norska Orkla-koncernen och representerar hela Credin Group på utvalda marknader.

Credin Sverige AB söker EHS och Underhållschef

Arbetsuppgifter

Ansvara för att organisera, leda och utveckla underhållsavdelningen samt uppföljning och utveckling av EHS-arbetet (Environment, Health and Safety) på Credin Sverige enligt Orklas standard (OEHSS). Du kommer att ingå i produktionsledningen och rapportera till Supply Chain Manager.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

  • Ansvara för att organisera, leda och utveckla underhållsavdelningen.
  • Ansvara för underhållsarbetet går i linje med det dagliga arbetet i fabriken.
  • Ansvara för genomförande av investeringar enligt Investeringsplan.
  • Ansvara för utveckling och uppföljning av Underhållsplan.
  • Ansvara för kontakten med entreprenörer.
  • Ansvara för implementeringen av rutiner och för att företaget uppfyller tillämpliga lagar och föreskrifter inom EHS-området

Kvalifikationer
Teknisk utbildning (med inriktning på livsmedel, kemi, el eller maskin) på lägst gymnasienivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

Ledarskapsutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. 

Som EHS och Underhållschef på Credin Sverige förväntas du bidra med:

  • Förmåga att få med dig och skapa förutsättningar för självständigt ”driv” hos medarbetare
  • Genomförandeförmåga
  • Förmåga att analysera och se helheter
  • Förmåga att självständigt fatta beslut och kommunicera dessa
  • Förmåga att kommunicera och samarbeta med såväl medarbetare, kollegor, chefer som andra funktioner. ”Bygga broar med andra avdelningar”.

Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser också att du har mycket god datorvana och är väl förtrogen med Officepaketet.

Personliga egenskaper
Som person är du en resultatinriktad ’doer’, med förmåga att fatta beslut utifrån rådande omständigheter. Du är uthållig och trivs i en miljö med högt tempo. Du är förändringsbenägen och har förmågan att utmana och ifrågasätta för att förbättra verksamheten. Du är en naturlig ledare som engagerar och har lätt för att kommunicera. Som person är du också analytisk, ordningsam och strukturerad.

Tjänsten är placerad vid Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. 

Sista ansökningsdag är den 23 maj.

Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Märk din ansökan med ” EHS och Underhållschef” och skicka till e-post: rekrytering@credin.se

Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Naim Chahtout (Supply Chain Manager) på telefon 0302-252 34 eller Veronica Lagerroth (HR Partner) på telefon 0302-252 38.

Arbetstid/varaktighet Tillträde
Heltid 100% Snarast

Anställningsform
Tillsvidareanställning, provanställning 6 mån