Credin Sverige AB utvecklar, tillverkar och marknadsför råvaror för främst bagerier och konditorier, men även för choklad- och konfektyrindustrin samt livsmedelsindustrin. Vi är idag en av de ledande aktörerna på marknaden för bageri- och konditoriingredienser. I Stenkullen, 2 mil nordost om Göteborg, ligger vårt huvudkontor och vår produktion. Vi är en del i Orkla koncernen.
Till Ekonomiavdelningen på Credin Sverige AB söker vi en Ekonomiassistent 75 %
Arbetsuppgifter
Som Ekonomiassistent på vår Ekonomiavdelning är du aktivt med och stöttar och förbättrar Credin Sveriges befintliga administrativa processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Kvalifikationer Du har gymnasiekompetens med inriktning på ekonomi, eller annan likvärdig bakgrund. Erfarenhet från likande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste är att du har ett intresse för siffror och bokföring.
Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi ser också att du har mycket god datorvana och är väl förtrogen med Officepaketet.
Personliga egenskaper Som person är du självgående, strukturerad, noggrann och drivande. Du har ett flexibelt synsätt, hjälper till där det behövs och är mån om att alltid leverera hög kvalité. För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv inställning och ett prestigelöst förhållningssätt.
Tjänsten är placerad vid Credin Sveriges huvudkontor i Stenkullen, Lerums kommun. Sista ansökningsdag är den 15 september. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. Märk din ansökan med ”Ekonomiassistent” och skicka till e-post: rekrytering@credin.se
Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Ditte Olsson (Ekonomichef) på telefon 0302-252 11eller Veronica Lagerroth(HR Partner) på telefon 0302-252 38.
Arbetstid/varaktighet Tillträde deltid 75% Snarast
Anställningsform Tillsvidareanställning, provanställning 6 mån