Smartbox grundades år 2000 och är idag världsledande inom tematiserade upplevelsepresenter. I Sverige har de funnits sedan 2007 och idag finns det 31 olika teman som tillsammans innehåller över 1900 upplevelser.
Instore Business söker för Smartbox räkning:
Fältsäljare, Distrikt Stockholm
Om tjänsten
Som Fältsäljare hos Smartbox är du "VD" på ditt eget distrikt och du är ytterst ansvarig för resultatet på ditt distrikt och dina kunder. Dina kunder är dagligvarubutiker och detaljhandelsbutiker och rollens primära fokus är att utveckla och behålla befintliga kundrelationer. Du kommer främst att ha kontakt med inköpare och butikschefer. Som Säljare för Smartbox blir en servicepunkt för Smartbox återförsäljare och du har ansvaret att se till att produkterna finns representerade och exponerade ute i butikerna.
Du kommer att få tillgång till tjänstebil och ditt distrikt omfattar stora delar av östra Sverige, så väl norr ut som söder ut, med Stockholm som utgångsort. Merparten av dina kunder ligger i Stockholm Uppsala samt Mälardalen. Du kommer utgå från ditt hem och har i snitt 1-2 övernattningar per vecka. Du kommer kontinuerligt besöka återförsäljarna utefter förbestämda rutter. I din roll som Säljare rapporterar du direkt till Sales Director Sverige.
Du kommer till exempel att:
· Besöka butiker och försäkra att Smartbox har bästa möjliga försäljningsplats
· Skapa merförsäljning genom kreativa idéer
· Medverka vid evenemang och representera Smartbox vid mässdagar
· Göra uppföljning på alla aktiviteter på ett strukturerat sätt
Dina egenskaper
Du är orädd som person och vågar ta för dig. Det är en livsstil att arbeta som resande säljare. Du måste gilla det tidvis mycket höga tempot och charmen med att vara ute och resa. Tjänsten innebär att du har en hel del övernattningar och detta är inget hinder för dig.
Som person är du lyhörd och konsultativ i din försäljning och du har en mycket god kommunikativ förmåga. Du har ett öga för produktplacering och har ett kreativt fokus för att öka försäljningen av produkterna.Vi ser självklart att du är en pigg och positiv person som är serviceinriktad och som gärna gör det där lilla extra.
Vi söker dig som
· Har ett par års erfarenhet av försäljning och erfarenhet från dagligvarubranschen
· Goda kunskaper i Office paketet, särskilt Excel och Power Point
· Har B-körkort
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal samt skrift
· Har möjlighet att övernatta 1-2 tillfällen per vecka
Har du någon form av eftergymnasial utbildning inom sälj eller marknadsföring är det meriterande men inget krav.
Start: Snarast möjligt
Omfattning: Heltid, 6 månaders provanställning tillämpas.
Sista ansökningsdag: 16 oktober 2016
Har du frågor kring tjänsten - kontakta ansvarig rekryterare: Liselott Nejdeblad Hallstensson på 070-248 69 90
Är du intresserad, registrera då in din ansökan med personligt brev redan idag via sök-länken nedan.
Vi tar ej emot ansökningar via post eller mail.
Observera att det är snabbt tillträde och intervjuer sker löpande. Detta gör att tjänsten kan komma att tillsättas innan utgången ansökningstid.
Välkommen med din ansökan!
Gör din ansökan via denna länk.
Instore Business AB är ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln, ditt självklara samarbetsval när du tillfälligt behöver extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning och rekrytering – rätt personer, på rätt plats, vid rätt tidpunkt.
