Spendrups Bryggeri-hero-background

KAM Restauranggrossister & Offentlig sektor


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Spendrups Bryggeri
Ansökningstiden har passerat
Affärsområde Systembolaget och restauranggrossister ingår i affärsdivisionen Restaurang och Systembolaget. Affärsdivisionen har 120 medarbetare som arbetar med försäljning och service till restaurangmarknaden och Systembolaget. Spendrups har en stark ställning på restaurang- och Systembolagsmarknaden och vi utvecklar ständigt våra affärer och arbetssätt. Spendrups vision är att med utgångspunkt i Sverige vara ett bryggeri i världsklass. Vi söker nyskapande, handlingskraftiga personer som drivs av nyfikenhet och en stolthet för hantverket och familjeföretagets ursprung. Spendrups brinner för varumärken, kunder och hantverket i alla delar av våra och våra kunders verksamheter. För att ta ännu ett steg in i framtiden söker vi en ny Key Account Manager med B2B-ansvar för försäljning till offentlig sektor samt restauranggrossister. Arbetsbeskrivning Som Key Account Manager rapporterar du till Affärsområdeschefen för Systembolaget, Restauranggrossister. I teamet ingår även Key Account Manager Systembolaget samt en Försäljningsassistent. Placeringen är på Spendrups huvudkontor i Vårby (Stockholm). Resor och övernattningar ingår i tjänsten och körkort är ett krav. I denna tjänst har du ett ansvar för Spendrups affärsrelation till Offentlig sektor och Restauranggrossisterna. Detta innebär ett självständigt arbete, med stöd internt av säljassistenten, där du hanterar all kundkontakt och aktivering, inklusive lansering av sortiment, kampanjer och event/mässor. Ansvaret är brett och det är du som förhandlar, utarbetar avtal, organiserar och driver försäljningsarbetet. Därtill ansvarar du för prissättning, budget och resultat. Vidare är tjänsten uppdelad i följande: Strategi och organisation
  • Utveckla verksamheten i enlighet med de strategiska målen för affärsområdet.
  • Identifiera och underhålla affärsområdets kund- och marknadspotential.
  • Etablera och utveckla långsiktiga affärsrelationer med företrädare för kundföretagen.
  • Underhålla och vidareutveckla en säljprocess som tar tillvara både kundens och Spendrups intressen. 
Affärsutveckling
  • Skapa starka partnerskap kring affärsutvecklingsfrågor med nyckelkunder.
  • Utveckla, förhandla och förankra avtalen och affärsvillkoren för affärsområdets kunder.
  • Driva utvecklingen av restauranggrossistaffären med utgångspunkt i analys, affärsvillkor, starka varumärken, lanseringar, kampanjer och mässor.
  • Utarbeta relevant budget för affärsområdet med affärsområdets strategiska mål som utgångspunkt.
  • Underhålla och utveckla löpande resultatrapportering och analyser i samarbete med affärscontrollern.
Övrigt
  • Verka för att orderflödet och leveransservicen till affärsområdets kunder är relevant, förankrad och i enlighet med uppsatta servicemål.
  • Medverka till en väl fungerande administration av kundernas affärsvillkor.
Kvalifikationer och personliga egenskaper
  • Minst eftergymnasial utbildning IHM eller motsvarande.
  • Minst 3 års erfarenhet av försäljning med budget- och resultatansvar inom HORECA.
  • God ekonomisk förståelse och stor vana att arbeta med Office paketet är ett krav.
  • Mycket god analytisk förmåga, erfarenhet av att arbeta och driva affärsutveckling med utgångspunkt i starka varumärken.
Som person ser vi att du är resultatorienterad, sätter konkreta mål och uppnår dem genom väl genomtänkta aktiviteter, verktyg och handlingsplaner. Du är självgående och initiativtagande. Du tar ansvar för uppgifter, strukturerar själv ditt angreppsätt och driver processer vidare. Du är social och affärsmässig med god förmåga att hantera många kontaktytor, internt som externt. Tjänsten innebär många resor, uppskattningsvis minst 50-60 resdagar per år över hela landet. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter hand, men kommer troligtvis inte ge besked förrän efter att ansökningstiden är slut. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser vill vi uppmärksamma sökande att slutkandidater efter sitt godkännande kan omfattas av en bakgrundskontroll. Sista ansökningsdag: 24 januari 2016 Tillträdesdag: Snarast Varaktighet/arbetstid: Tillsvidare /heltid För mer information om tjänsten: Anna Lindqvist, Chef Rekrytering & Employer Brand, tele 08 672 7945 Placeringsort: Vårby, Stockholm Gör din ansökan via denna länk.
Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, El Coto, Cono Sur, Barefoot, m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits AB, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se