Jobb Hero

KAM - Retail till Atria

Atria
Sundbyberg, Stockholm
Sista dagen att söka jobbet

Har du modet och viljan att ta övergripande ansvar för en av Atrias största kunder/kundportföljer? Nu finns en möjlighet att briljera i rollen som Key Account Manager Retail på Atria Sweden.

KAM Retail ingår i affärsenheten Retail & Export, som är Atrias största affärsenhet med drygt 70 medarbetare. Utöver vår säljorganisation med både KAM och fältsäljare huserar enheterna Innovation & Produktutveckling, Marknad, och Deli & export. Vi jobbar med vår affär ur flera olika perspektiv och det som knyter oss samman är vår vision om att vara ett ledande livsmedelsföretag i Norra Europa samt vår mission ”Good food - better mood”.

Som KAM på Atria Sweden är du volym-, lönsamhets- och marknadsandelsansvarig för hela din produktportfölj. En framgångsrik KAM har en bra balans mellan kort- och långsiktiga perspektiv, strävar efter en vinnande kombination av analys och utveckling, samt har ett naturligt strukturerat arbetssätt. Ditt engagemang i att utveckla affären tillsammans med kunden och att föra in kundperspektivet i våra interna processer är tydligt samt förväntas av dig från både externa och interna kunder/stake holders/intressenter. Den här rollen är KAM för en av våra största kunder så det har även stor betydelse att du har förståelse och vårdar den relation vi har byggt upp under lång tid.

I huvudsak ansvarar du för

  • att driva företagets försäljning och lönsamhetsutveckling till en av Atrias största kunder
  • den strategiska och relationsbyggande försäljningen mot kund
  • att tillsammans med kund, utarbeta och implementera affärsplaner och marknadsaktiviteter för ökat gemensam lönsamhet och försäljning.
  • att säkerställa ett konstruktivt och utvecklande samarbete med Marknad
  • ett kvalitetssäkert arbetssätt enligt våra processer
  • att agera kontaktlänk gentemot kund vad gäller ex aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiment och kategoriprojekt
  • implementera de prioriterade marknadsaktiviteterna och ta fram säljplaner
  • samt säkerställa en hög servicegrad genom att bistå kunden med prognoser

Du kommer lyckas i rollen med hjälp av                                                          

  • att vara proaktiv och med insikter bidra till utveckling av kundens affär
  • förmågan att skapa kundrelationer och bygga förtroende över tid
  • god förståelse för de gemensamma interna processerna

Genom dina tidigare erfarenheter har du

  • minst 3 års erfarenhet inom försäljning/marknadsföring
  • eftergymnasial utbildning (BA) med inriktning ekonomi/business/marknadsföring/försäljning

Har du även erfarenhet från färskvaror/kött/chark och/eller utbildning motsvarande civilekonom/civilingenjör vi det som en fördel.

Sist men inte minst

Vår nästa Key Account Manager är en driven lagspelare som trivs i en intensiv, givande miljö och känner precis som resten av oss en stor passion för mat. 

Ansök mellan 25 juli 2022 och 14 augusti 2022 kl. 23:59 (Europe/Helsinki)

Typ av anställning: Tillsvidare

Atria

Matglädje varje dag

Älskar du mat? Då har du kommit till rätt ställe. Hos oss på Atria finns ett gemensamt matintresse som genomsyrar hela organisationen. Vi tror på Good Food Better Mood och skapar tillsammans matglädje varje dag. Vill du dela den glädjen och jobba nära välkända & omtyckta varumärken som Lönneberga, Lithells och Ridderheims? Kom och jobba med oss på Atria!

Dela annonsen