Kavli-hero-background

Kavli söker Key Account Manager till dagligvaruhandeln


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Kavli
Älvsjö
Ansökningstiden har passerat

Kavli är inte ett företag som alla andra. Vi ägs av en stiftelse vars enda syfte är att skapa värden för goda ändamål, det betyder att hela verksamhetens överskott går oavkortat till välgörande ändamål. Under senare år har Kavli-fonden delat ut över 100 miljoner kronor årligen. Vårt arbete gör skillnad!

Nu förstärker vi vårt försäljningsteam mot dagligvaruhandeln med en driven och målinriktad Key Account Manager.

Är du den vi söker? Hoppas det! Vi vill gärna göra skillnad tillsammans med dig.

Vår värdegrund 

Du kommer till ett företag med moderna värderingar, där vår unika ledarskapsmodell, det empatiska ledarskapet, är en bärande del i vår strategi. Det empatiska ledarskapet bygger på tesen om att ledare med stark självinsikt och personlig mognad gör organisationer mer produktiva, välfungerande och harmoniska. Vi har en tydlig inriktning på att utveckla företaget och våra medarbetare på ett hållbart sätt. I detta har våra medarbetare en viktig del då vi utvecklas tillsammans, genom det empatiska medarbetarskapet.

Kavli strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar såklart både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår nya kollega.

Vi erbjuder dig 

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i ett av Sveriges snabbast växande livsmedelsföretag. Kavli är ett av få stora FMCG-företag i Sverige som ansvarar för hela värdekedjan. Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag och arbetar aktivt med medarbetarhälsa med många gemensamma aktiviteter. Vi tillämpar kollektivavtal för både tjänstemän och kollektivanställda. Våra medarbetare har även tillgång till en förmånsportal med erbjudanden för friskvård, kollektivtrafik (Stockholm), hushållsnära tjänster och en mängd rabatter inom de flesta områden. I portalen finns även en pensionsrådgivningstjänst

Din roll som Key Account Manager till dagligvaruhandeln

Du är en av nyckelpersonerna för fortsatt tillväxt och utveckling. Din roll innehåller en mängd olika arbetsuppgifter, både individuellt och tillsammans med den övriga organisationen med uppgift att skapa en stark relation med våra centrala kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:

  • Resultatansvar för din kund, med fokus på ansvarsfull och lönsam tillväxt.
  • Ansvar för att ta fram strategiska planer för din kund, skapa aktivitetsplan och genomföra.
  • Ansvar för att framgångsrikt och professionellt presentera nylanseringar och övriga sortimentsrevideringar.
  • Ansvar för marknads- och kampanjplanering med kund, samt för att driva gemensamma kategorisamarbeten.
  • Ansvar för att kontinuerligt utveckla och fördjupa relationen utifrån kundens specifika behov, samt att etablera en bred kontaktyta med nyckelpersoner hos kunden.

Ditt arbete sker i nära samarbete med övriga försäljningsorganisationen, marknadsavdelningen, customer marketing, samt supply.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Älvsjö. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Försäljning och rapporterar till vår Försäljningsdirektör. Det är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på 6 månader. Resor ingår regelbundet i tjänsten (självklart följer vi Folkhälsomyndighetens rekommendationer och genomför inga tjänsteresor i nuläget).

Vem är du? 

Vår värdegrund och filosofi vilar på det empatiska medarbetarskapet. Det innebär att du som person ska ha en utvecklad självinsikt och medvetenhet. Vår filosofi grundas på en genuin tro att människor känner större tillit, mår bättre och blir mer motiverade om de inkluderas, känner sig trygga, har stor grad av flexibilitet och har en nära relation till kollegor och ledare. Men det ställer också krav på dig, att du är beredd att utvecklas, både på ett professionellt och ett personligt plan.

Vi söker dig som har en stark förmåga att självständigt driva utveckling framåt. Du är van att ha helhetsansvaret för dina kunder och att jobba mot kunderna på en hög nivå. Tjänsten fordrar att du arbetar strategiskt, målinriktat och är självgående samtidigt som du har god samarbetsförmåga och fungerar bra i team. Som person är du strukturerad och förstår vikten av dokumentation. Du är duktig på att påverka och övertyga andra och skicklig på muntlig framställning i både små och stora grupper.

Vi ser att du har denna typ av utbildning och erfarenhet

  • 3-5 års dokumenterad erfarenhet som Key Account Manager inom FMCG
  • Universitetsutbildning i företagsekonomi eller motsvarande
  • Dokumenterade goda försäljningsresultat
  • Meriterande med erfarenhet av att arbeta med en stor varumärkesportfölj
  • Mycket goda kunskaper i Office-paketet, AC Nielsen och säljanalyssystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift

Om Kavli 

O. Kavli AB omsätter ca en miljard SEK och har ca 225 anställda i Sverige. Tillverkning sker vid våra anläggningar i Älvsjö, Eslöv och Åbo. Företaget marknadsför varumärkena Kavli, Eriks såser och dressingar, Johnny’s®, Hultbergs®, Västerviks senap®, Bärry®, Bollnäsfil®, Perstorp ättika, Planti®, Druvan®, Lyckans Ost® och Graveleijs®. 

Vi är en del av Kavli Group som omsätter över fyra miljarder kr och finns i Norge, Finland, Sverige och England. Kavli Group ägs av en stiftelse vars syfte är att verksamhetens överskott ska gå till välgörande ändamål. Kavlifonden delar årligen ut ca 100 miljoner kr till humanitära ändamål, forskning och kultur.

Intresserad?

Tjänsten ska tillsättas omgående, så stämmer ovan in på dig är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan 9 maj som är sista ansökningsdag.   För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryterande chef Jenny Reithner via mail: jenny.reithner@kavli.se

Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail, utan ber dig skicka ditt CV via denna länk.