Findus Sverige AB är ett av landets ledande livsmedelsföretag och har, med ett välkänt varumärke, internationell miljö, ständig produktutveckling och starkt kvalitetsmedvetande, en ledande position på marknaden. Findus har en bred produktportfölj, där djupfrysta produkter utgör den största delen. Findus Group omsätter 13 MDR SEK och har cirka 6000 anställda. Findus Sverige omsätter ca 2,2 MDR SEK och har ca 850 personer anställda.
Findus vision är att vara det unika företaget inom fryst mat i Norden – älskat för vår passion att göra naturligt god och näringsrik mat av hållbart ursprung – och att driva lönsam marknadstillväxt.
Arbetsuppgifter
Som KAM på Findus är du försäljnings- och resultatansvarig för din specifika kund inom dagligvaruhandeln. Ditt uppdrag innefattar att tillsammans med kund driva lönsam tillväxt på marknaden för kategorierna. Att driva dessa projekt innebär flertalet kontaktytor såväl externt som internt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Utveckling och implementering av årliga kundplaner.
- Utveckling och implementering av tillväxtprojekt tillsammans med kund i nära samarbete med Findus category management och butiksutvecklings team.
- Införsäljning av nyheter
- Säkerställa priser, listningar,och distribution.
- Aktivit samarbete med säljkår och marknad.
- Löpande uppdatering, administration och prognostisering av kundens aktivitetsplan.
- Utarbeta försäljningsprognoser
Du kommer att ingå i ett starkt och kompetent retail team, präglat av laganda och högt tempo. Din närmaste chef är Sales Director Retail.
Vem är du?
Vi tror att du arbetar eller har arbetat inom branschen och att du har stor erfarenhet från dagligvaruhandel och försäljning. I grunden har du en IHM utbildning alternativt universitetsutbildning. Som person är du strukturerad, pragmatisk, ansvarsfull och har god analytisk förmåga. Du är en mål-och resultatinriktad person som gillar tävling och tycker om att arbeta i team. Vi förutsätter att du har mycket god förmåga att skapa och underhålla goda relationer. Du är mycket duktig på Excel och Powerpoint. Du talar och skriver god engelska.
Krav
- Tidigare erfarenhet av liknande arbete under ca: 4-6 år
- Eftergymnasial utbildning
- Goda kundskaper i Excel, Powerpoint och engelska
- Stort intresse för affärer och affärsutveckling
Nigel Wright ansvarar för den här rekryteringen tillsammans med Findus. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och prata vidare om tjänsten.
Ansök här.