Key Account Manager DVH & SVH

Expressen Försäljning Stockholms län, Sverige Publicerad: 23 Okt 2017 1 år

OBS: Ansökningstiden för den här annonsen har passerat.

Expressen är ett Sveriges snabbast växande mediehus, som utvecklar den klassiska kvällstidningens innehåll i alla kanaler med en bred bevakning av nyheter, nöje, sport och opinionsbildning.
Expressen når en publik på 2,4 miljoner individer varje dag via nyhetsappar, mobiler, datorer, nyhetstidningar och magasin och blev 2016 utsedd till årets dagstidning, bland annat för sin angelägna och avslöjande journalistik samt sin överlägsna snabbhet. Expressen ingår i Bonnier News som är en del av Bonnierkoncernen, ett av norra Europas ledande medieföretag med verksamhet i 15 länder.

Instore Business söker för Expressens räkning: Key Account Manager DVH & SVH

HUVUDSYFTE MED JOBBET
Som Key Account Manager på Expressen är ditt huvudsakliga ansvar att driva och utveckla Expressens varumärke, marknadsandelar, och omsättning på tilldelade kunder.
Du ansvarar för att utveckla kundrelationen och bygga långsiktiga relationer på både operativ och strategisk nivå hos kund.
Du rapporterar till Försäljningschefen och kommer vara ytterst ansvarig för vår kunder inom DVH & SVH.
Tjänsten innebär samarbete med många intressenter både internt och externt vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga liksom förmåga att leverera genom andra.

EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN
– Maximera Expressens marknadsandelar och omsättning genom strategiskt samarbete på central nivå på tilldelade kedjekunder, samt utveckla samarbetet för att maximera försäljningen på lokal nivå hos kund.
– Aktivt förstärka Expressens roll som en seriös kategoripartner. Bredda Expressens kontaktytor per kund och möjliggöra fler kontaktytor mellan Expressen och våra kunder.
– Ansvarig för att utveckla planer utifrån tidigare satta strategier per kanal och kund.
– Insamling, analys och rapportering av relevant information till Försäljningschef med syfte att planera och förbättra Expressens position på marknaden.
– För de tilldelade kunder, i samråd med Försäljningschef, budgetera volym, samt omsättning för nästkommande år samt kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att Expressen uppnår fastställda målsättningar på totalen.
– Säkerställa lämplig resursfördelning samt att investeringarna hålls inom budget och ramen för gällande affärsplan.
– Följa upp, utvärdera och förbättra säljaktiviteter och maximera avkastningen på investeringen.

VEM ÄR DU?
För att på bästa sätt kunna axla denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom förslagsvis ekonomi och/eller marknad.
Du är troligtvis i början av din karriär, men har arbetat med försäljning på fältet inom svensk Dagligvaruhandel och har en god insikt i och kunskap om hur branschen verkar och fungerar.
Du har erfarenhet av att jobba med Daglivaruhandel och Servicehandel som kund, och du vet vad som krävs för ett nära och bra samarbete.
Som person är du en ambitiös teamspelare som arbetar strukturerat och resultatinriktat, och du hanterar Office paketet obehindrat.
Du är en god kommunikatör och har förmågan att bygga goda relationer med kollegor och kunder.

Tycker du att detta låter som din nästa utmaning? Sök då tjänsten redan idag.
Sista ansökningsdagen är: 20181118
Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Tjänsten avser heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta ansvarig rekryterare
Liselott Nejdeblad Hallstensson på: 070-248 69 90.

Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail. Ansökan registreras via söklänken kopplad till annonsen.

Gör din ansökan via denna länk.