null-hero-background

Key Account Manager Logistiklösningar Livsmedel


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Ansökningstiden har passerat

Vi söker engagerad och driven

Key Account Manager

Bring Frigos marknadsledande position vad gäller tempererade logistiklösningar för livsmedel har sin förklaring i vårt kontinuerliga arbete med utveckling av både affärskoncept och kundrelationer. Vi går nu återigen in i en mycket spännande utvecklingsprocess där vi gör stora satsningar på utveckling av vår organisation och kunderbjudanden. Som Key Account Manager arbetar du både med regional nykundsbearbetning och med utveckling av våra befintliga regionala kunder. Du ingår i Bring Frigos Säljteam där du rapporterar direkt till vår Säljchef Sverige. Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Arbeta i nära samverkan med platscheferna i din region både vad gäller lager och inrikes transporter i Sverige såväl som internationella transporter.
  • Självständigt och inom ramen för Bring Frigos kommersiella strategier arbeta med prospektering och nykundsbearbetning i din region
  • Vara kommersiellt kundansvarig för utveckling av befintliga regionala kunder
  • Planera och verkställa viktiga kund- och säljaktiviteter för dina kunder.
Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och utveckling av kundrelationer. Förutom erfarenhet behöver Du ha ett stort intresse av att självständigt jobba med försäljning mot såväl nya som befintliga kunder. Vi tror också att en hel del av din erfarenhet kommer från transport, logistik och lagring. Erfarenhet från livsmedelsbranschen är meriterande. Du är väl förtrogen med säljprocessens alla steg och vet vad det innebär att arbeta mot tydliga mål både vad gäller försäljning och kundnöjdhet. Du kommer att sälja Bring Frigos kompletta utbud av logistiklösningar som bidrar till kontinuerliga förbättringar av våra kunders affärer. I det säljarbetet får du bra säljstöd vad gäller kalkylering och prissättning. Men ju mer du själv kan och är intresserad av transport- och lagerkalkyler samt prissättning desto bättre. Viktiga personliga egenskaper är att du är bra på att jobba självständigt som en del i ett större team, att du gillar utmaningar och är resultatorienterad. Du har ett optimistiskt förhållningssätt och är både uthållig och analytisk i ditt sätt att arbeta. Det är en fördel om du också är duktig på att presentera affärslösningar både skriftligt och muntligt. Du är trygg i dig själv och har samtidigt stor aptit på att vidareutveckla dig i din yrkesroll. Din utbildningsbakgrund kan innehålla någon form av eftergymnasial utbildning i transportekonomi och/eller logistik. Du kan Microsoft Office programmen väl, särskilt Excel, och har goda språkkunskaper i svenska och engelska. Vi erbjuder Ett arbete i en koncern och bolag som vill utvecklas och förbättras. Vi har fokus på hälsa, miljö och säkerhet som skapar ett gynnsamt arbetsklimat för dig och dina kollegor. Vårt mål: att bli världens mest framtidsinriktade post-och logistik koncern. Ditt mål: att vara en del i framgången och använda din kompetens och dina främsta egenskaper i en roll där du får utveckla, utmana och överträffa dig själv. Tillsammans ser vi till att göra verklighet av våra höga ambitioner att skapa rakt igenom positiva kundupplevelser och ha en avdelning med engagerade, drivna och glada medarbetare. Ansökan Bring har fokus på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka oavsett ålder, kön, funktionshinder eller kulturell bakgrund. Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Säljchef Sverige, Johan Stjernström på tel 019- 58 70 35. Har du frågor om rekryteringsprocessen? Vänligen kontakta Bring HR Center på tel +4642178001. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök idag genom att klicka på "skicka din ansökan" och följ instruktionerna. Vänligen observera att vi inte har någon möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via denna länk Skicka in din ansökan.