Menigo-hero-background

Key Account Manager - Offentliga affärer


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Menigo
Ansökningstiden har passerat
Som KAM hos oss driver du självständigt och utvecklar affären för att uppnå ett långsiktigt samarbete och relation med våra kunder på central nivå.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ansvara för försäljningen och lönsamheten för våra kunder inom den offentliga sektorn. Tillsammans med kunden identifierar och implementerar du nya affärsmöjligheter. Du driver projekt, förhandlar, arbetar med upphandlingar, tar fram kalkyler, statistik och analyser. Du bearbetar även nya kunder på central nivå genom att skapa förtroende och relation för framtida möjligheter. Hos oss kommer du att ha möjligheten att arbeta med ett stort kontaktnät både internt och externt. Det du blir en del av Du blir en del av affärsområdet Offentliga affärer inom Menigo, med placering i Stockholm. Vårt stolta uppdrag är att vara en professionell och kunnig helhetsleverantör till de som arbetar inom mat och dryck i offentlig verksamhet. Med tydlig kommunikation, miljöansvar och stabilt ledarskap arbetar vi mot högt satta mål för våra kunder i Sverige. Med affärsmanaskap skapar vi vår framtid genom att utveckla affären med våra kunder. Vårt gemensamma mål är att bygga långsiktiga affärsrelationer med privata större aktörer. Det vi förväntar oss Du har minst tre års erfarenhet av försäljning mot större kunder där du ansvarat för förhandlingar, avtal, analyser, kalkyler och att utveckla en långsiktig relation och lönsam affär med kunden, samt nykundsbearbetning. Ett brett kontaktnät bland privata aktörer som verkar mot den offentliga sektorn ses som meriterande. Som person är du social, prestigelös, och positiv. Du brinner för att skapa lönsamma affärer och arbetar strukturerat. Du motiveras såklart av att nå uppställda mål och driva lönsamhet. Du är engagerad, driven, analytisk och har en förmåga att skapa god stämning omkring dig. Du vet att din kommunikation i både tal och skrift behöver vara anpassad efter situation och person. Utöver detta har du en förmåga att se och förstå helheten men även att kunna bryta ner i viktiga detaljer. Du är flexibel och kan anpassa dig efter ett varierat arbetstempo och självklart levererar du efter satta deadlines. Ansökan och kontakt Har du frågor om tjänsten ta gärna kontakt med Säljchef Niklas Rydberg på 08-722 14 31. Unionens representant Ann Elfstig når du på telefon 08-722 13 17. Välkommen att skicka ditt CV och personliga brev via Ansök här-knappen nedan. Din ansökan vill vi ha senast 22 januari. Vi tillämpar löpande urval.