null-hero-background

Livsmedelsinspektör


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Ansökningstiden har passerat
Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur. Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen ansvarar för bygglovshanteringen, MBK (mätning, beräkning och kartframställning), samt miljö- och hälsoskyddsfrågorna i kommunen. Verksamheten regleras av lagar och styrs av en politisk nämnd, Miljö- och byggnadsnämnden. Vi är både myndighetsutövande och rådgivande och önskar att vår organisation ska kännetecknas av att vi ger god service till dem som bor och verkar i Kristinehamns kommun. På Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen arbetar 20 personer. En av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet och vi söker nu hennes ersättare. Du kommer att arbeta på Miljö och hälsa som består av 8 engagerade inspektörer. Vi vill att du ska känna dig bekväm i rollen som myndighetsutövare. Vi förutsätter att du är väl förtrogen med lagstiftningen och att du har tillsynserfarenhet. Vi söker dig som vill vara med och forma Kristinehamns kommuns livsmedelskontroll.

Arbetsuppgifter

Som livsmedelsinspektör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara kontroll och prövning av livsmedelsverksamheter enligt gällande lagstiftning. Eventuellt kan även andra arbetsuppgifter komma att bli aktuella. Inom kontroll och prövning ingår registrering av livsmedelsanläggningar, inspektion/revision av livsmedelsanläggningar, utreda klagomål, rådgivning och information till verksamhetsutövare och allmänheten. Du skriver rapporter och formulerar beslutshandlingar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är utbildad miljö- och hälsoskyddsinspektör med inriktning mot livsmedel, eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av livsmedelskontroll i kommunal verksamhet. Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, tar egna initiativ, har lätt för att utrycka dig i tal och skrift samt god förmåga till självständigt arbete. Som person kan du ställa krav, är tydlig och kan fatta beslut, men samtidigt är du lyhörd i rollen som myndighetsutövare. Du besitter en god social kompetens och i en rådgivande roll kan du på ett professionellt sätt förmedla information. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs. Låter det som ett lockande arbete som du vill dela med oss? Välkommen med din ansökan!

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Omfattning: Heltid Varaktighet: 6 månader eller längre Tillträde: Tillträde 1 mars 2015, eller enligt överenskommelse Tidsbegränsat till:  Vikariat i samband med föräldraledighet, 10 månader Antal platser: 1

Ansökan

Ansök här  i samarbete med OffentligaJobb Arbetsgivarens referensnummer: A423486 Sista ansökningsdatum: 2014-11-02

Kontaktpersoner

Marielle Nilsson Förvaltningschef 0550-88520
Fackliga representanter:
Lasse Hagerö Vision Nås via kommunens vxl 0550-88000 Hendrikje Böhlert Kruse SACO Nås via kommunens vxl 0550-88000