Delicato står inför en spännande fas de närmaste åren. Med ny VD som tillträder under våren 2015 har man identifierat några nyckelområden för att nå ökad tillväxt framöver, däribland ett ökat marknadsfokus baserat på djup konsumentinsikt som ska forma erbjudandet och genomsyra hela organisationen. Marknadschefen kommer att ha en ytterst viktig roll i att nå framgång i detta men också i att öka det tvärfunktionella samarbetet inom organisationen generellt.
Marknadschefen ansvarar för samtliga marknadsaktiviteter inom Delicato med ett fokus på att skapa en marknadsnära produktutvecklingsprocess samt stärka och synliggöra varumärket ytterligare.
Ansvarsområden inkluderar
- Övergripande ansvar för företagets konsumenterbjudande (produkt, förpackning, pris, marknadsföring) och ansvarar för varumärksutveckling.
- Medlem i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
- Tillsammans med övriga ledningsgruppen leda och utveckla det tvärfunktionella samarbetet kring den ”kommersiella processen” (sälj-marknad-produktion).
- I rollen ingår att leda marknads- och produktutvecklingsteamet som idag består av en grupp om 4 personer (2 produktutvecklare, 1 produktchef, 1 assistent).
För att vara lyckosam i rollen som Marknadschef på Delicato ser vi att kandidaten har en bred erfarenhet från ledande marknadsroller inom livmedelsindustrin. Denne har en stark kommersiell läggning och samtidigt god kunskap kring hur produktutvecklingsprocessen inom livsmedelsindustrin ser ut. Personen har ett starkt driv och trivs med att ta ansvar, har god analytisk förmåga men har samtidigt en stark kreativ ådra. Vidare så tror vi att rätt kandidat har en prestiglös inställning, en naturlig nyfikenhet på sin omgivning, god förmåga att samarbeta med andra men räds inte att samtidigt utmana sin omgivning.
Delicato står inför en mycket spännande framtid de närmaste åren. Delicato erbjuder rätt kandidat fantastiska möjligheter och stor frihet i att vidareutveckla detta klassiska varumärke och bolagets prisbelönta kampanjer och därigenom vara starkt bidragande i att driva den planerade tillväxten.
Krav
- Akademiskt utbildning inom marknad/ekonomi
- Gedigen marknadserfarenhet med bred bakgrund inom branding, produktutveckling och kommersiell marknadsföring
- Flerårig erfarenhet från livsmedelsbranschen
- Goda ledaregenskaper och erfarenhet av att vara chef
Meriterande
- Erfarenhet från retail, digital marknadsföring och PR
- Erfarenhet av affärsutveckling samt förändringsledning
- Intresse för bakning och matlagning
Denna rekrytering hanteras av Harvey Nash. Du är välkommen med din ansökan, gärna på engelska, i form av CV och personligt brev, till
ansokan@harveynash.se. Märk din ansökan med ref.nr. 2920. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulterna Fredrik Liwander tel. 0767-98 13 62 och Sandra Isojärvi, tel. 0730-95 71 06. Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag är den 22 februari 2015.
Delicato (Delicato Bakverk AB och systerföretaget Mobergarna) är Nordens största tillverkare av konditorivaror. Denna position har nåtts genom en långsiktig och målmedveten satsning på kvalitet, både när det gäller ingredienser och yrkeskunnande. Sortimentet omfattar allt från choklad till tårtor, konditoribitar, kakor, skumprodukter och mycket annat. Flera av bakverken är idag klassiska ”konditoribitar”, välkända och älskade över hela landet, såsom t ex Delicatobollen, Punschrullen/”Dammsugaren” och Mazarinen.
De storsäljande produkterna finns tillgängliga i de flesta svenska dagligvarubutikerna genom bearbetning via Fazer bageri i Sverige, medan storhushåll bearbetas i egen regi. Dessutom driver Delicato sju butiker i egen regi.