Ridderheims-hero-background

Matintresserad Brand Manager


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Ridderheims
Ansökningstiden har passerat
Ridderheims har precis lanserat femte upplagan av ”Ridderheimsrapporten”, som är en global trendspaning om hur vi kommer att handla, laga och äta mat i framtiden. Nu söker vi dig som vill vara med och forma sortiment och kategorier utifrån insikter om våra konsumenter och vår framtid! Vi söker en engagerad och driven Brand Manager till delikatessvarumärket Ridderheims. Med varumärket Ridderheims är vi en ledande inspiratör som sätter guldkant på matupplevelsen . Ridderheims inspirerar och överraskar med smaker från hela världen och inom flera olika kategorier; allt ifrån ölkorv och oliver till utländsk chark. Du arbetar med en bredd av uppgifter och tar produkter från ax till limpa. Du arbetar operativt och strategiskt inom kategorin. Genom att följa trender på marknaden samt insikter om konsumenternas och konkurrenters beteende drar du slutsatser och driver kategorin och arbetet framåt. Huvudsakliga ansvarsområden
  • Driva organisk tillväxt genom lansering av nyheter, leda arbetet med utveckling av nya koncept och produkter.
  • Strategiskt och operativt arbete inom kategorin vid utveckling av kategori och marknadsplan.
  • Viktig roll i utveckling och genomförande av sortimentsstrategier och planer.
  • Utifrån uppsatta budgetramar ansvarig för genomförande av kommunikations och kampanjplaner.
  • Följa trender på marknaden, analysera marknadsdata, förstå konsumenter och konkurrenters beteende, dra slutsatser samt omsätta i aktiviteter.
Arbetslivserfarenhet
  • Relevant akademisk utbildning, gärna civilekonom med inriktning mot marknadsföring eller liknande.
  • 3-5 års arbetserfarenhet inom marknadsföring (FMCG)
  • Erfarenhet av att ansvara för uppsatt budget och hålla deadlines.
  • Erfarenhet från marknadsföringens olika discipliner och kanaler.
  • Erfarenhet från sociala och digitala kommunikationskanaler.
  • Erfarenhet av projektledning.
  • Erfarenhet av arbete mot central kund inom DVH.
  • Resultatorienterad och strukturerad med känsla för att sätta prioriteringar.
Övrigt Du ingår i ett Marknadsteam inom Atria bestående av 12 personer med placering i Göteborg och Stockholm. Placering är företrädesvis i Göteborg men även Stockholm kan bli aktuellt. Ridderheims är ett av Atria Scandinavias prioriterade varumärken. Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelsföretag med produktion av delikatesser, måltidslösningar samt förädlade kött- och charkprodukter. Atria arbetar med välkända varumärken som Ridderheims, Lithells, Sibylla, Pastejköket och Lönneberga och med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle . Läs mer om Ridderheims sortiment www.ridderheims.se/Sortiment/ och om Atria (www.atria.se/sv/ ) Skicka in din ansökan och CV till ansokan@harveynash.se och märk mailet med 3793. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta Mirja Holmberg, rekryteringskonsult på Harvey Nash, 073 - 773 13 40 mirja.holmberg@harveynash.se . Då mat och matkultur blir viktigare för stora delar av samhället. Mat blir allt tydligare markör för vilka vi är – och vilka vi vill vara.