Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 29 000 svenska lantbrukare, är 10 500 anställda, har verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på:
lantmannen.se/omlantmannen
Lantmännen Cerealia utvecklar och producerar främst mjöl, mixer, gryn, müsli, pasta men även färdiglagade rätter samt bönor och linser. Produkterna marknadsförs under starka varumärken såsom AXA, Kungsörnen, GoGreen, Start och Gooh. Lantmännen Cerealia ingår i Lantmännen som är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi, maskin och lantbruk
Lantmännen Cerealia söker Nordic Category Development Manager till kategorin Baking
Lantmännen Cerealia söker en Nordic Category Development Manager för kategorin Baking. Tjänsten ingår i det nordiska marknads- och innovationsteamet hos Lantmännen Cerealia med placering i Malmö och rapporterar till Nordic Marketing & Innovation Manager Baking.
Kategorin Baking omfattar mjöl och mix sortimentet och är en kategori med stark anknytning till våra ägare. Vi jobbar med hela spannmålsvärdekedjan för att skapa och utveckla unika produkter och koncept. Viktiga och väldigt omtyckta varumärken inom kategorin är Kungsörnen, Regal, Amo och Kornkammeret. Samtliga varumärken är stora och välkända, Kungsörnen och Amo är marknadsledare på respektive marknad och Regal samt Kornkammeret har båda starka varumärkespositioner. Kategorin står just nu inför en spännande resa där vi tillsammans med våra kunder ska vitalisera och bringa nytt liv till bakhyllan och vi letar nu efter en person som vill vara med och driva detta.
Arbetsuppgifter
Som Nordic Category Development Manager leder du utvecklingen av Baking kategorins långsiktiga utvecklingsplan i Norden. Du har som uppgift att leda den konceptuella sortimentsframställningen inom kategorin och samtidigt bedriva produkt- och förpackningsutvecklingsprojekt av tyngre dignitet. Du är kategorins innovationskommunikatör såväl internt som externt.
Du arbetar nära marknad och formar med utgångspunkt i varumärkets målgrupp och djupgående relevanta konsumentinsikter den långsiktiga planen, koncept och produkter.
Dina främsta kontaktpunkter i företaget är förutom övriga marknads- och innovationsorganisationen, avdelningarna för Sälj, Inköp, Kvalitet, Produktion och LM R&D.
Kvalifikationer
Vi ser att Du har en högskoleutbildning inom teknik, livsmedelsteknik eller likvärdigt. Kompletterande erfarenhet som bagare är väldigt meriterande. Du har en god affärsförståelse och kunskap om trender, konsumenter och kunder. Du är kommunikativ och kreativ, samtidigt som Du har ett holistiskt synsätt och ett starkt driv. Vi ser gärna att du har arbetat mot flera länder tidigare.
Placeringsort: Malmö
Vill du ha ytterligare upplysningar är du välkommen att kontakta Hanna Banica, Nordic Marketing & Innovation Manager för kategori Baking, tfn 010-556 10 45. Välkommen med din ansökan, bestående av ett personligt brev samt din CV, som vi vill ha senast 5 oktober.
Ansök
HÄR
Lantmännen är en arbetsgivare som aktivt arbetar för mångfald och eftersträvar en jämn könsfördelning. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. |