Vi söker en produktchef som ska utveckla ett av Sempers livsmedelssegment.
Om företaget
Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper en ledande aktör i Norden inom kategorierna barnmat och glutenfritt. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och företagets produktionsanläggningar i Götene och Falun. Semper är 220 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter ca 1,5 miljard SEK. Semper ingår i konsumentvaruföretaget Hero Group med drygt 4000 medarbetare i 30 länder.
Vi söker nu en produktchef med erfarenhet inom FMCG/livsmedelsbranschen som ska arbeta med vidareutveckling av ett av Sempers segment. Du kommer att bli en del av ett tvärfunktionellt team som består av produktutvecklare, inköpare samt representanter från R&D och QA-avdelningen. På Semper erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete inom ett marknadsledande företag med ett starkt varumärke och gott renommé.
Företagets arbetsmiljö och företagskultur kännetecknas av flexibilitet och korta beslutsvägar. För att du snabbt ska komma in i din roll och lyckas på bästa sätt kommer du att få det stöd du behöver.
Arbetsuppgifter
Som produktchef ansvarar du för utveckling och marknadsföring av ett av Sempers livsmedelssegment. Detta innebär att definiera positioneringen, kommunikationsplanen och produktportföljen för segmentet på Nordisk nivå och för export.
I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra marknadsanalyser och uppföljning av segmentet på nordisk nivå. Du kommer att arbeta med att ta fram produkt- och kommunikationsstrategier. Du kommer även att arbeta med att utveckla produktportföljen, ta fram riktlinjer för produktpaketeringsdesignen samt med att ta fram produktkoncept för lokalanpassad produktutrullning samt för att berörda parter ska ha tillgång till uppdaterat material.
Ditt arbete innebär projektledning av flera olika parallella projekt och samarbete med teamet för det glutenfria segmentet, med lokala produktansvariga i de Nordiska länderna och inom koncernen samt med externa partners. Eftersom kategorin är en av de snabbast växande inom branschen innebär arbetet även att hålla koll på kommande trender inom segmentet. Du rapporterar till Category Director som arbetar på Sempers huvudkontor. Tjänsten innebär resor om ca en dag/vecka inom Norden och Europa.
Profil
Utbildning: Högskoleexamen inom marknadsföring eller annat relevant område.
Erfarenhet: Du har minst två års erfarenhet från en liknande roll med produktansvar inom FMCG segmentet. Du har god inblick i produktutveckling baserat på kundinsikter och har erfarenhet av att leda projekt inom marknadsföring.
Övriga krav: Det är en fördel om du har erfarenhet av livsmedelsbranschen och/eller en stor passion för mat och hälsa. Kunskaper i svenska är inte ett krav men däremot måste du ha mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Vi tror att du som söker är en målinriktad person som har förmågan att arbeta strukturerat och behålla fokus bland flera parallella uppgifter och projekt. Du är en prestigelös ”do-er” och problemlösare. Då arbetet innebär samarbete med olika personer internt och externt är det viktigt att du är diplomatisk lagspelare som har förmågan att få med dig andra mot ett gemensamt mål.
Övrig information
Start: Senast februari/mars 2016
Plats: Sundbyberg
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se , tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!