Har du erfarenhet av att arbeta inom FMCG och vill arbeta i en ny och spännande roll på ett entreprenöriellt företag? I denna tjänst trivs du som vill arbeta operativt med mycket kontaktytor.
Om företaget
Sempers välkända varumärke borgar för samma höga kvalitet som det gjort sedan starten 1939. Idag är Semper en ledande aktör i Norden inom kategorierna barnmat och glutenfritt. Huvudkontoret ligger i Sundbyberg och företagets produktionsanläggningar i Götene och Falun. Semper har 200 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark och omsätter ca 1,5 miljard SEK. Semper ingår i konsumentvaruföretaget Hero Group med drygt 4300 medarbetare i 16 länder.
Vi söker nu en produktchef med erfarenhet inom FMCG/livsmedelsbranschen som ska arbeta operativt med fokus på kommersiella arbetsuppgifter inom hela norden. Du kommer att bli en del av ett tvärfunktionellt team som består av produktutvecklare, inköpare samt representanter från R&D och QA-avdelningen. På Semper erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete inom ett marknadsledande företag med ett starkt varumärke och gott renommé. Företagets arbetsmiljö och företagskultur kännetecknas av flexibilitet och korta beslutsvägar. För att du snabbt ska komma in i din roll och lyckas på bästa sätt kommer du att få det stöd du behöver.
Arbetsuppgifter
Som produktchef kommer du att arbeta operativt inom Sempers två livsmedelssegment som fokuserar på glutenfria och hälsosamma alternativ. Du fungerar som kontaktperson för de nordiska länderna och Sempers exportavdelning gällande marknadsföring och uppdateringar inom kategorin. Du fungerar koordinerande mellan det tvärfunktionella teamet och byråer. Du ansvarar för samarbetet mellan de nordiska länderna och stöttar samt hjälper dem att kunna nå upp till sina budgetmål. Du bidrar med idéer och hjälpmedel till länderna för att de ska lyckas nå ännu bättre resultat. Ytterligare ansvarar du för att marknadsföringsmaterialet för exportvarorna är uppdaterat och du fungerar stöttande när produkterna lanseras på nya marknader, genom exempelvis mässor där Sempers produkter visas upp och marknadsförs till potentiella kunder och distributörer. Du ansvarar även för insamling och hantering av data som exempelvis KPI-spårning.
Du rapporterar till Category Director som arbetar på Sempers huvudkontor. Tjänsten innebär resor om ca ett par dagar per månad, främst inom Norden.
Detta är en visstidsanställning med start omgående, som löper fram till och med januari 2017.
Formella krav
• Högskoleexamen inom ekonomi
• Du har minst fem års erfarenhet från en liknande marknadsroll inom FMCG. Har du även erfarenhet från försäljningssidan är det meriterande.
• Det är en fördel om du har erfarenhet av livsmedelsbranschen och/eller en stor passion för mat och hälsa. Du är flytande i engelska i tal och skrift och om du även talar något av de nordiska språken är det till fördel.
Vi tror att du som söker är en målinriktad person som har förmågan att arbeta strukturerat och behålla fokus bland flera parallella uppgifter och projekt. Du är en prestigelös ”do-er” och problemlösare eftersom arbetet är operativt. Vidare är du självgående och är duktig på att prioritera bland dina arbetsuppgifter och se arbetet ur ett övergripande perspektiv.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Sundbyberg
Lön: Enligt överrenskommelse
Kontakt: josephine.hopstadius.bostrom@bravura.se
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här:
https://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/
Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla
info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ansök här