Aspire Brands-hero-background

Sälj & Marknadsassistent


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Aspire Brands
Ansökningstiden har passerat
Aspire Brands arbetar med strategisk distribution av hälso- och skönhetsprodukter. Huvudkontoret ligger i Fredrikstad, Norge. Aspire är främst verksamt i Skandinavien och Storbritannien, men har även distribution runtom i Europa. Företaget är dynamiskt och tack vare medarbetarnas erfarenheter, entusiasm och idéer knyter vi hela tiden nya kontakter och utökar vårt sortiment i Europa. Aspire Brands har även kontor i USA och Australien. Instore Business söker för Aspire Brand A/S räkning: Sälj och Marknadsassistent Vi söker en medarbetare som är driven, tycker om att jobba i en miljö där det råder ett högt tempo, är socialt kompetent, ödmjuk, flexibel, självständig, kreativ och som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med försäljning och marknadsföring. Du kommer att arbeta nära vår svenska säljchef och vårt norska huvudkontor, men för det mesta krävs det att du kan arbeta självständigt. Aspire Brands arbetar med kampanjer och projekt som omfattar många länder. Om du är intresserad av att bli en del av vårt team och få möjligheten att jobba i en spännande och internationell miljö är kanske detta något för dig! Din roll blir att: • Vara en länk till marknadsavdelningen vid huvudkontoret där varumärkets huvudstrategi utformas • Hjälpa marknadsavdelningen vid huvudkontoret att utforma en strategi för den lokala marknaden • Anpassa presentationer, varucertifikat och prislistor till den lokala marknaden • Ta fram mötesunderlag till säljavdelningen • Stödja säljavdelningen att genomföra kampanjer (texter, bilder mm.) • Utforma marknadsföringsmaterial för våra kunder • Anpassa marknadsföringsmaterial för den lokala marknaden • Planera och genomföra lokala marknadsföringskampanjer • Följa upp marknadsföringsbudgeten för den lokala marknadens olika varumärken • Ansvara för sociala medier (interna eller externa) • Ansvara för att följa upp de PR-byråer och liknande som vi anlitar • Skapa lokala marknadsrapporter för respektive varumärke Vi vill att du: • Har minst 3-5 års erfarenhet av försäljning och marknadsföring inom FMCG • Har en utbildning/bakgrund inom marknadsföring/kommunikation/ projektledning • Har goda kunskaper om marknadskommunikation • Behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift. Vi tror att du: • Tycker om att arbeta mot uppsatta mål och åstadkomma resultat. • Gillar att jobba i miljöer med högt tempo. • Är socialt kompetent och prestigelös. • Ser möjligheter och tar initiativ till utveckling. • Har mycket god kommunikationsförmåga – är bra på att lyssna och kommunicera och kan jobba i team. Detta är en tillvidareanställning på heltid och första anställningsdatum är den 1. Mars 2017. Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev senast den 15/1-17. Har du frågor rörande tjänsten eller rekryteringen, kontakta ansvarig rekryterare Liselott Nejdeblad Hallstensson på liselott.hallstensson@instorebusiness.se Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail eller post - sök tjänsten via denna länk. instorebusiness_com_logo1 Instore Business AB är ett företag grundat 2005 av människor, för människor och organisationer i leverantörsledet inom FMCG och Dagligvaruhandeln, ditt självklara samarbetsval när du tillfälligt behöver extern branscherfarenhet inom försäljning, säljledning och rekrytering – rätt personer, på rätt plats, vid rätt tidpunkt.