Delicato (Delicato Bakverk AB och Systerföretaget Mobergarna) är Nordens största tillverkare av konditorivaror. Denna position har nåtts genom en långsiktig och målmedveten satsning på kvalitet, både gällande råvaror och yrkeskunnande. Sortimentet omfattar allt från choklad till tårtor, konditoribitar, kakor och skum. Flera av bakverken är välkända konditoribitar såsom Dammsugaren och Delicatobollen. Delicato står nu inför en mycket spännande förändringsresa med syfte att skapa Nya Delicato och dubblera omsättningen till år 2020.
Med siktet inställt på att bli Sveriges mest älskade fikavarumärke och att bygga ett överlägset erbjudande söker nu Delicato en Sr. Brand Manager. Som Sr. Brand Manager på Delicato, med stor frihetsgrad, är du en del utav ett entreprenöriellt företag med en spännande framtid. Under din första period på Delicato kommer du även att agera tillförordnad marknadschef då den ordinarie marknadschefen är föräldrarledig. Du kommer därmed rapportera till VD och få ta ett helhetsansvar för marknadsavdelningen och dess arbete med att realisera den inslagna vägen för utveckling. I din orinarie roll rapporterar du direkt till marknadschefen och rollen har placering på Delicatos huvudkontor i Segeltorp.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Säkerställa Delicatos erbjudande i samtliga kanaler: Ansvara för den strategiska utvecklingen av Delicatos erbjudande i samtliga kanaler; FoodService, Dagligvaruhandel, exportmarknader och i egna butiker, innefattande konceptuell försäljning och utvecklandet av produkt- och tjänsteerbjudande samt kommunikation av densamma.
- Varumärkesbyggande genom stark konsumentkommunikation: Medverka i byggandet utav Delicatos varumärkeserbjudande genom stark kommunikation tvärs genom alla kontaktytor med kund och konsument. Ansvara för utveckling av ny digital strategi.
- Produktutveckling: Identifiera och tvärfunktionellt leda utveckling utav befintliga och nya produkter - från idé till färdig produkt.
- Utveckla relationer intern och externt: Leda tvärfunktionella projekt internt samt samarbeta med valda partners, exempelvis reklambyrå och övriga leverantörer.
Din profil
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du behöver följande:
- Akademisk utbildning inom marknad/ekonomi
- 3-4 års erfarenhet av varumärkesbyggande samt fölsäjning/kategori-nära arbete inom FMCG
- Erfarenhet av kommunikation tvärs alla kanaler samt konceptuell försäljning
- Starkt kommersiellt intresse med en vilja att bygga affärer
- Erfarenhet av komplex säljstruktur i form av FoodService/DVH/Egna butiker är meriterande
- Erfarenhet av varumärkesbyggande genom digital media
Som person är du en strukturerad person med starka ledaregenskaper. Du är idérik och kreativ och trivs i en entreprenöriell miljö. Vidare har du en stark vilja att utvecklas tillsammans med bolaget.
Tror du att du är rätt person för utmaningen? Ansök då på länken nedan.
Ansök här