Storkundssäljare/ Affärsutvecklare

SmartShop Scandinavia AB Försäljning  Sverige Publicerat: 20 maj 2019

SmartShop maximerar butikernas lönsamhet genom att erbjuda säkra och integrerade säljsystem.
SmartShop Scandinavia AB har varit verksamma inom dagligvaruhandeln sedan 2001 och idag används SmartShops system i drygt 350 livsmedelsbutiker över hela Sverige. SmartShops höga driftsäkerhet samt uppskattade personliga service, har blivit ett signum för som ger butikerna en trygg och lönsam drift.

SmartShop befinner sig i en expansiv fas med strategin att fortsätta öka sin marknadsandel i Sverige.

SmartShop Scandinavia förstärker och söker ännu en Storkundssäljare/affärsutvecklare.

ARBETSUPPGIFTER
Som Storkundssäljare ansvarar du för att driva och utveckla vår försäljning på tilldelade kunder. Du strävar hela tiden efter att stärka och utveckla relationen med kunderna.

Du är mycket närvarande hos både befintliga och nya kunder, förhandlar kontrakt med kund och skapar genom en tät dialog med vår tekniska avdelning ett välplanerat projekt.

Du för en proaktiv dialog med befintliga och potentiella kunder gällande nya och spännande affärsmöjligheter. Vidare är du delaktig i och bidrar till den fortsatta produktutvecklingen inom SmartShop.

Du analyserar löpande en mängd olika kund- och försäljningsdata, en analys som ligger till grund för aktiviteter i det korta perspektivet. Med stor kunskap och ett brinnande engagemang ser du till att dina kunder hela tiden är informerade om fakta, nyheter och förändringar.
Du rapporterar till VD.

Tjänsten innebär samarbete med många intressenter både internt och externt vilket ställer höga krav på kommunikativ förmåga liksom förmåga att leverera genom andra.
Tjänsten innebär att du reser i tjänsten, efter egen planering och distrikt, B-körkort är ett krav.

EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN
– Maximera SmartShop’s omsättning genom hög aktivitetsnivå och närvaro hos kund. Det operativa säljarbetet är A & O för att utveckla försäljningen på lokal nivå hos kund.
– Aktivt förstärka Smartshops roll som en seriös och kvalitativ leverantör av bland annat automatsystem.
– Ansvarig för att utveckla planer utifrån tidigare satta strategier per kund.
– Insamling, analys och rapportering av relevant information med syfte att planera och förbättra SmartShop’s position på marknaden.
– För tilldelade kunder, i samråd med ledningen, budgetera volym, samt omsättning för nästkommande år samt kontinuerlig uppföljning för att säkerställa att SmartShop uppnår fastställda målsättningar på totalen.
– Delta i prognos och utvecklingsarbete.
– Följa upp, utvärdera och förbättra företagets försäljningsaktiviteter.

VEM ÄR DU?
För att på bästa sätt kunna axla denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom förslagsvis ekonomi och/eller marknad.
Du har troligtvis kommit en bit i din karriär, och har arbetat med försäljning på fältet inom t.ex. svensk dagligvaruhandel.
Du har en god insikt i och kunskap om hur branschen verkar och fungerar.
Du har erfarenhet av att jobba med DVH-kedjorna som kund, och du vet vad som krävs för ett nära och bra samarbete.

Som person är du en ambitiös teamspelare som arbetar strukturerat och resultatinriktat.
Du har ett högt driv och du trivs ute på fältet – din aktivitetsnivå är hög och du presterar som bäst när det händer mycket omkring dig.
Du är en god kommunikatör, din förmåga att övertyga och förhandla är god och att bygga goda relationer med kollegor och kunder kommer naturligt för dig.

Tycker du att detta låter som din nästa utmaning? Sök då tjänsten redan idag.
Sista ansökningsdagen är: 2019-06-16

Tillträde snarast, enligt överenskommelse
Tjänsten avser heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Tjänsten innebär resor i tjänst, B-körkort är ett krav.

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta ansvarig rekryterare
Liselott Nejdeblad Hallstensson på: 070-248 69 90.
Observera att vi inte tar emot några ansökningar via post eller mail.

Ansökan skickas via denna länk.