MAX Burgers AB är Sveriges äldsta burgarkedja och etablerades redan 1968.
MAX som drivs av familjen Bergfors har en omsättning på cirka tre miljarder kronor och är med drygt 4.500 anställda Sveriges näst största burgarkedja. MAX befinner sig för närvarande i sin största expansionsfas någonsin och driver fler än 119 restauranger i Sverige, varav den stora majoriteten i egen regi. Man har även restauranger i Norge, Danmark, Polen, Egypten, Dubai och Abu Dhabi, som drivs både i egen regi och genom franchise.
Världen har fått upp ögonen för Maxkonceptet. Företag och entreprenörer från jordens alla hörn förhör sig om möjligheterna att få starta restauranger tillsammans med MAX.
MAX har som mål att finnas kvar i många generationer och vill vara ett hållbart företag, i ett hållbart samhälle och ett gott föredöme i branschen. Förutom det omfattande miljöarbetet vill MAX ta ett socialt ansvar där man ser individens möjligheter.
Läs gärna mer på www.max.se
På uppdrag av MAX Burgers AB söker vi nu en självgående Supply Chain Quality Assurance Manager för att stärka upp organisationen inför fortsatt tillväxt. Tjänsten har placering på kontoret i Stockholm och innefattar även resor till huvudkontoret i Luleå samt leverantörsbesök i Sverige och internationellt.
Rollen
Som Quality Assurance Manager inom Supply Chain hos MAX Burgers AB så leder och samordnar du arbetet med att systematiskt kvalitetssäkra leveranskedjan, från den faktiska råvaran och leverantören av densamma till slutprodukten. Du förväntas även tillföra en kompetens till att agera expert och rådgivare inom områden som matsäkerhet inom SC, livsmedelslagstiftning och kvalitetssäkring. Du kommer i rollen rapportera direkt till Head of Supply Chain.
- Utveckla och implementera system och processer för att utvärdera befintliga och nya leverantörer
- Bygga upp och utveckla relationer hos producenter och leverantörer utifrån ett kvalitetsperspektiv
- Genomföra riskanalyser för SC-relaterade problem på olika marknader
- Utveckla system och struktur för att säkerställa produktkvaliteten mot konsument
- Arbeta med produktutveckling
- Sätta upp och följa kvalitets- och smakframtagande på nya marknader
- Koordinera och godkänna nya recept hos franchisetagare
- Upprätta Standard Operating Procedure’s inom kvalitesarbetet
Erfarenheter & Egenskaper
Vi anser att följande kriterier är viktiga för att lyckas i rollen:
- Relevant universitetsexamen
- Minst 5 års erfarenhet från livsmedelsbranschen
- Dokumenterad kunskap om matsäkerhet och kvalitetssystem
- Välutvecklad förhandlingsvana och ett strategiskt förhållningssätt
- Erfarenhet av arbete från en internationell miljö, Östeuropa och Mellanöstern ses som meriterande
- God vana och förståelse av affärs- och produktutvecklingsprocesser och rutiner
- Verksamhetsförståelse
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Som person ser vi att du är prestigelös, ödmjuk och självständig samt:
- Beslutsför, stresstålig och ansvarstagande
- Proaktiv och lösningsorienterad
- Strategiskt sinne tillsammans med detaljfokus
- Kommersiellt intresserad, resultatdriven och målstyrande
- Samarbetsvillig och en äkta lagspelare
- Förståelse att tjänsten periodvis kräver omfattande resande
Gör din ansökan via denna länk.
För denna rekrytering samarbetar MAX Burgers AB med Nigel Wright och vi ser fram emot din ansökan. Om du har några frågor om rollen eller rekryteringsprocessen, vänligen skicka dina frågor till Nigel Wright. Observera också att ansökningarna kommer att granskas löpande.