null-hero-background

Transport och Leverantörsutvecklare - Intern KAM


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
Ansökningstiden har passerat
Nigel Wright
T&L-utvecklare, intern KAM
Map
  Coop är kärnverksamheten i detaljhandelskoncernen Kooperativa Förbundet. I koncernen ingår även en rad andra starka varumärken inom bl. a. media, fastighet och finansverksamhet. Som en av Sveriges ledande dagligvarukedjor, med en omsättning på närmare 50 mdr kr, med över 700 butiker och med drygt 5 000 anställda i butiksledet är Coop ett företag som berör och påverkar de allra flesta av oss. Utöver Bygg har Coop fyra butikskoncept; Nära, Konsum, Extra och Forum där stormarknaderna står för 30% av omsättningen och där en stor förändringsprocess inom hela koncernen nu är inledd. Coop Logistik ansvarar för Coops produktflödet till ca 750 butiker i Sverige, som inkluderar distribution och terminaler. Man är ett av de största logistikföretagen i Sverige, med cirka 280.000 leveranser per år, vilket motsvarar cirka 6 miljoner rullburar med livsmedel och icke-livsmedel. Coop Logistik är ansvarar också för leverans av produktsortiment "bilist" och Nonfood till OK Q8 och för livsmedel och icke-livsmedel till grossisten Martin Olsson AB Cashar AB. ARBETSBESKRIVNING Coop Logistik söker dig som vill arbeta med att skapa förutsättningar för branschledande logistiklösningar för vår detaljhandel. Transportorganisationen består av en strategisk, taktisk och en operativ funktion. Målet för transportavdelningen är att säkerställa att varor levereras till eller från våra butiker, kunder och leverantörer på ett kostnadseffektivt sätt med fokus på miljö och kvalitet. Rollen inom transport- och leverantörsutveckling innebär att agera som intern Key Account Manager (KAM). Huvudsakliga Ansvarsområden Att vara stödjande till de interna transportfunktionerna, analysera, följa upp och utveckla befintliga relationer med samarbetspartners. Att agera som projektledare på initiativ från transportledningen och ingå i ledningsgruppen. Att hålla samman de operativa, taktiska och strategiska funktionerna inom transport och företräda Coop Logistik gentemot våra samarbetspartners. Vidare arbetsuppgifter består bland annat i att analysera avvikelser i kvalitet och kostnad på veckobasis för att föreslå och säkerställa implementering av förändrade arbetssätt. Du ansvarar även för avtalens kapacitet och pris samt efterlevnad. I din roll kommer du även att initiera projekt eller aktiviteter för förändring inom avtal, tilläggsavtal eller avtal med ny leverantör. Projekten är ofta tvärfunktionella vilket gör att du i din roll kommer att få kontakter inom hela Coop Logistik och Coop Sverige. DINA KVALIFIKATIONER Du har relevant högskoleutbildning samt +5 års erfarenhet av arbete inom logistik/ekonomi/inköp. Du har ett vidareutvecklat ledarskap och vana att leda projekt med flertalet intressenter. Du har ett utvecklat affärssinne och brinner för att hitta lönsamma och långsiktiga affärsrelationer. Du har en kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta. Meriterande är om du har deltagit i förhandlingar med leverantörer/kunder. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Som person är du är självgående, strukturerad och har stor egen drivkraft. Du är också en kreativ problemlösare, analytisk och noggrann. Du är bekväm med och agerar i enlighet med våra värderingar och ser lönsamhet för Coop som mål. Du kommer att ha din arbetsplats i huvudsak på Coops supportkontor i Solna och vid Broterminalen. Vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt. Ansök via denna länk.
  Nigel Wright specialises primarily in the appointment of commercial, operations and support professionals for national and international consumer products and services companies across the globe. Our business has evolved with the consumer sector and we now service clients across a range of industries including FMCG, Durables, Utilities and Online businesses around the world.