Menigo är en grossist och helhetsleverantör med kunder inom hotell, restaurang och catering (HoReCa) och sortimentet består av över 30 000 artiklar inom mat, dryck, non-food samt restaurangutrustning. Verksamheten finns representerad på sju orter i Sverige med 900 anställda och en omsättning på ca 5 miljarder SEK. Sedan 2010 ägs Menigo av Brakes Group, Europas största Foodserviceaktör, vilket ger tillgång till en gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen.
Vi söker nu en varuflödeschef för kategorin fryst & kylt samt vin & sprit, med placering i Stockholm/Strängnäs.
TJÄNSTEBESKRIVNING
Supply Chain organisationen är indelad i två varuflöden. Som Varuflödeschef för kategorin fryst & kylt samt vin & sprit har du ansvar för sex avropare placerade i Strängäs. Du blir en del av Inköpsorganisationen och rapporterar direkt till chefen för Supply Chain.
Det mest utmanande och spännande i rollen som Varuflödeschef är att din och ditt teams insats är avgörande för hur bolaget lyckas uppfylla ett av kundernas mest grundläggande krav, servicegraden. Det är högt ställda förväntningar på dig och ditt team men ni har såväl förtroendet som friheten att själva styra hur ni tar er till målet.
HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN
- Som Varuflödeschef har du det övergripande ansvaret att styra ditt varuflöde utifrån uppsatta måltal inom tillgänglighet, lagervärde, lageromsättningshastighet och svinn.
- Leda och utveckla ditt team genom en tydlig och ambitiös målbild samt ett involverande ledarskap där du utvecklar dina medarbetare att nå och överträffa måltalen.
- Effektivisera processer och arbetssätt för att ständigt förbättra kunderbjudande inom Supply Chain-organisationen.
- Du kommer att arbeta med att följa upp, bevaka och initiera åtgärder för att nå uppsatta måltal.
- Du kommer att driva och utveckla samarbetsforum tvärfunktionellt inom Menigo.
- Som Varuflödeschef ansvarar du även för att se till att det finns ett systemstöd som på optimalt sätt stöttar affären och behovet.
- Tillsammans med övriga organisationen skapar du och ditt team förståelse för kundernas behov, logistiska flöden samt leverantörsavtal.
DIN PROFIL
- Högskoleexamen som civilekonom eller civilingenjör, gärna med logistikinriktning
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom logistik, Supply Chain eller inköp
- Minst 2 års dokumenterad framgångsrik erfarenhet av ledarskap, att leda och utveckla andra människor
- Goda kunskaper i Officepaketet samt vana att arbeta i affärssystem
- Det är meriterande med erfarenhet av Retail- eller Foodservicebranschen
PERSONLIGA EGENSKAPER
- Systematisk, analytisk och kreativ
- Skicklig på att se och förstå helheten utifrån ett långsiktigt perspektiv och förmedla denna till kollegor och medarbetare
- Förmåga att prioritera samt se detaljer när så behövs och leverera inom deadlines
- Kunna fatta snabba operativa beslut i en snabbrörlig och dynamisk vardag
- Affärsmässig och arbetar med ständiga förbättringar
- En trygg ledare med hög energinivå
- Stort intresse för människor och ledarskap
Vi ser fram emot din ansökan med ett uppdaterat CV så snart som möjligt.
Ansök här