AB Tage Lindblom-hero-background

Vi söker en inköpsassistent


Ansökningstiden har passerat
Se alla av våra nuvarande jobbannonser.
AB Tage Lindblom
Stockholms län, Sverige
Ansökningstiden har passerat

Tage Lindblom har levererat livsmedel till svenska kök i snart 100 år. Vi säljer och marknadsför ett brett sortiment, främst på den svenska restaurangmarknaden samt livsmedelsindustrin. Vår portfölj består av produkter med flera välkända varumärken. Vårt sortiment består främst av kolonialvaror samt ost & mejeriprodukter. En stor andel av produkterna är ekologiska och man hittar dem hos de flesta av landets restaurang- och storhushållsgrossister. Våra produkter serveras bl.a. på skolor, restauranger, hotell och caféer runt om i hela Sverige varje dag. Vi omsätter ca 540 mkr och är 24 medarbetare som verkar i en familjär anda. Företaget har haft en mycket fin utveckling sedan flera år och vi sitter i nyrenoverade lokaler med närhet till pendeltågstation i Jakobsberg. När vi vidareutvecklar vårt företag och vårt sortiment förvaltar vi också ett arv och en historia – där alla medarbetare jobbar tillsammans för att leverera så mycket nytta som möjligt till våra kunder. Företaget arbetar i affärssystemet Digrad Business.

Vi söker en inköpsassistent

AB Tage Lindblom växer och framför allt genom vårt växtbaserade sortiment. Vi förstärker nu vårt inköp, produktutveckling och kvalitetsteam och letar nu efter dig som vill jobba som inköpsassistent och som drivs av att göra affärer och tycker om mat och dryck. Vi är en liten organisation och vi förutsätter att du liksom vi trivs med att jobba i en mindre organisation.

Dina främsta arbetsuppgifter:

I nära samarbete med inköp och produktutvecklingschefen assistera denna i olika leverantörs och produktarbeten och projekt såsom att hitta potentiellt nya leverantörer och ta fram all produktfakta. Uppföljning, analys och rapportering. Koordinera våra produktlanseringar internt och med våra leverantörer. Ansvara för våra försäljningsprognoser.  Hjälpa och stötta teamet i olika arbetsuppgifter och projekt. Arbetet innebär mycket administration men även mycket kontakter både internt och externt. Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete.

Övriga krav och önskemål:

Du har en inköpsutbildning eller liknande utbildning. Meriterande om du har erfarenhet av restaurangbranschen eller dagligvarubranschen Du bevisar en hög drivkraft, initiativförmåga och är självgående. Du är noggrann, ordningsam och strukturerad.  Erfarenhet att arbeta i ett team. Du har stort tålamod, positiv och glad. Du är ansvarstagande. Du känner ett ägarskap och stolthet över dina arbetsuppgifter och du tar dig an dessa med nyfikenhet och engagemang. Tycker om att jobba med olika kulturer och personligheter. Goda kunskaper i Excel. Goda kunskaper i svenska och i engelska.

Om du tycker att du skulle passa in som inköpsassistent hos oss på Tage Lindblom så ser fram emot din ansökan.

Sista ansökningsdagen är: 2019-12-15, urval sker löpande.

Tillträde snarast, tjänsten är nyinrättad.

Har du frågor som rör tjänsten är ni välkomna att kontakta Annika Svärd, ekonomiansvarig på telefon 070-769 72 43 eller Stefan Boström, VD på tel. 0709774520.

Ansökan mailas till rekrytering@tagelindblom.se

www.tagelindblom.se

https://www.facebook.com/tagelindblomab/

http://www.linkedin.com